معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: ۲۵ درصد از منابع بانكی كشور به نوسازی واحدهای تولیدی اختصاص یافت

به گزارش زیپو كالا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه ۲۵ درصد از منابع بانكی به نوسازی واحدهای تولیدی كشور اختصاص یافت، اظهار داشت: توسعه رونق تولید و تأمین ساخت داخل رویكردهای مهم این وزارت خانه است.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، محسن صالحی نیا ظهر سه شنبه در همایش روز صنعت و معدن كه در سالن همایش های فرمانداری گرمسار برگزار شد، با اشاره به اینكه توسعه ظرفیت های صنعت و معدن با عنایت به هفت محور اصلی كه در سال رونق تولید توسط وزارتخانه ابلاغ گردیده در دستور كار قرار دارد، تصریح كرد: تامین منابع بانكی یكی از این محورها است كه در این راستا ۲۵ درصد از منابع بانكی و تسهیلات این حوزه برای اصلاح ساختار و نوسازی و باز سازی واحدهای تولیدی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینكه كمبود نقدینگی و تامین مواد اولیه چالش جدی بخش صنعت است، اضافه كرد: ۴۰ درصد از تسهیلات كل كشور باید به بخش صنعت اختصاص پیدا كند كه تابحال ۳۰ درصد آن محقق شده و این خواسته به حقی است كه این امر به صورت كامل محقق شود.
تامین مواد اولیه مناسب از چالش های جدی بخش صنعت
معاون وزیر صمت با اشاره به اینكه كمبود نقدینگی و تامین مواد اولیه مناسب از چالش های جدی بخش صنعت كشور است، اظهار داشت: تحقق دانش فنی، ایجاد بازار جهانی و به روز بودن واحدهای تولیدی از دیگر مسائلی است كه بعنوان سیاست جدی پیگیری می شود.
صالحی نیا از افتتاح ۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در كشور در سال های گذشته اطلاع داد و اظهار داشت: از این تعداد یك هزار و ۲۶۰ واحد تولیدی در استان سمنان قرار دارد.
وی خاطرنشان كرد: عزم جدی تمام بخش ها برای رونق تولید در استان سمنان مشهود است و نمی گذاریم هیچ واحدی تعطیل شود یا اگر تحت تملك بانك ها قرار دارد، ریزش تولید پیدا كند.
استقرار ۴۰ درصد صنایع استان سمنان در گرمسار
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همینطور با اشاره به اینكه سهم استان سمنان از افتتاح و بهره برداری از این واحدها ۲.۸ درصد است، خاطرنشان كرد: ۴۰ درصد از كل صنایع بهره برداری شده در استان سمنان متعلق به گرمسار است.
صالحی نیا خاطرنشان كرد: با عنایت به فراهم شدن زیرساخت های لازم در كشور و همینطور استعدادهای فراوان شهرستان گرمسار، باید برای توسعه رونق تولید و تأمین ساخت داخل، تلاش های بیشتری صورت گیرد.
وی در دیگر بخش از سخنان خود از ایجاد ۸۸۰ هزار فرصت شغلی در كشور اطلاع داد و اظهار داشت: سهم استان سمنان از این آمار ۳۱ هزار نفر است كه ۳.۴ درصد از ظرفیت شغلی كل كشور را شامل می شود.