وزارت صنعت اعلام كرد: هدف گذاری صادرات ۴ میلیارد دلاری در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی

به گزارش زیپو كالا وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نمود برنامه توسعه صادرات غیرنفتی با هدف گذاری ۴ میلیارد دلاری صادرات در بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی را در دستور كار قرار داده است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه تجارت و تعاملات بین المللی با مشاركت بنگاه های داخلی و خارجی در دستور كار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.
پشتیبانی از حضور فعال بنگاه های داخلی در مناسبت ها و تعاملات بین المللی تجاری، پشتیبانی و هدایت تولید صادرات محور به خصوص صنایع پیشرفته و دانش بنیان همچون برنامه های معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تا آخر سال ۹۸ خواهد بود.
این برنامه ها مقرر است با مشاركت در اجلاس كمیسیون های مشترك صنعتی، تجاری و اقتصادی ایران با كشورهای مختلف و اعلام زمینه های همكاری مشترك در حوزه صنایع مرتبط، مشاركت در برنامه توسعه صادرات غیر نفتی با هدف گذاری ۴ میلیارد دلاری صادرات در بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی و پایش مستمر وضعیت صادرات به منظور رفع موانع جهت توسعه و تسهیل صادرات كالاهای مرتبط فراهم گردد.
ارتقا توان تولید ملی در صنعت نساجی و پوشاك و افزایش ۱.۲ میلیارد دلاری ساخت محصولات صادرات گرا از دیگر برنامه های عملیاتی تا آخر سال ۹۸ خواهد بود.