وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد: آمادگی حوزه حمل و نقل برای موج بازگشت زائرین اربعین

به گزارش زیپو کالا، خوزستان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای موج بازگشت زائرین تدارکات کافی در حوزه حمل و نقل دیده شده است تا بتوانیم بازگشت زائرین را مدیریت نماییم و آمادگی کافی در این حوزه وجود دارد.

مهرداد بذرپاش، امروز ۷ شهریورماه در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار نمود: از استانداران استانهای مرزی کشور و همینطور سازمان راهداری برای عرضه خدمات مطلوب در پایانه های مرزی تشکر می کنم.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: مسیرهای اصلی منتهی به مرزها و پایانه های مرزی در مقایسه با سال قبل و سالهای قبل از آن تغییرات بسیار محسوسی داشته اند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در مسیرهای اصلی منتهی به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان مجموعا ۲۳۰ کیلومتر روکش و بهسازی آسفالت داشته ایم. همینطور با عنایت به شرایط دمایی و گرمای هوا در پایانه های مرزی سال جاری ۱۱ هزار متر مربع سایبان راه اندازی شد که با احتساب سالهای قبل مساحت این سایبان ها به بیشتر از ۲۰ هزار متر مربع رسید.

بذرپاش اظهار داشت: سال جاری حدود ۱۸۸ کیلومتر نصب تابلو و علایم راهنمایی در محورهای منتهی به مرزها برای افزایش ایمنی راه ها نصب شده است. همینطور حدود ۳۴ کیلومتر روشنایی نصب شده است. نصب علایم و روشنایی سبب کاهش نقاط حادثه خیز در محورهای منتهی به مرزها شده است.

وی افزود: در حوزه ناوگان هم تدارکات کافی دیده شده است. استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی با تمرکز بر روی پایانه های مرزی پنجگانه به مقصد کربلا همچون این تدارکات است. تابحال مشکل خاصی نبوده است و البته بطور قطع مشکلات جزیی وجود دارد.

بذرپاش با اشاره به اینکه هنوز موج رفتن زائرین نسبت به بازگشت آنها غلبه دارد، اظهار داشت: با عنایت به این که سال جاری سفر زائرین زودتر آغاز و در بازه های زمانی مختلف توزیع شد بطور قطع به حوزه حمل و نقل کمک بسیار خوبی می کند.

وی تصریح کرد: برای موج بازگشت زائرین تدارکات کافی در حوزه حمل و نقل دیده شده است تا بتوانیم بازگشت زائرین را مدیریت نماییم و آمادگی کافی در این حوزه وجود دارد.