ثبت نام جاماندگان متقاضی مرحله دوم فروش یکپارچه بزودی

به گزارش زیپو کالا، امکان ویرایش و ثبت نام برای جاماندگان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو ها که در مقطع تخصیص، برخی خودروسازان به جهت ظرفیتهای جذب نشده، امکان تخصیص نداشتند، با حفظ اولویت امکان ثبت نام بزودی (در شهریور ماه) فراهم خواهد شد؛ بعد از تعیین تکلیف ثبت نام جاماندگان، برای مرحله سوم برنامه ریزی می شود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، اواخر خرداد ماه، نتایج قرعه کشی نوبت دهی مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو ها، بر روی سایت سامانه مذکور بارگذاری شد که برپایه آن به ۹۷ درصد متقاضیانی که در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو ها ثبت نام کرده بودند، مطابق برنامه زمان بندی تا آخر سال ۱۴۰۳ بر مبنای برنامه تولید خودروسازان، تخصیص صورت گرفت اما برای ۳ درصد متقاضیان که ثبت درخواست خودرو های CKD (محصولات خودروسازان خصوصی) داشتند، با عنایت به محدودیت بوجود آمده و ظرفیت جذب نشده خودروسازان، تخصیص صورت نگرفت.
بدین ترتیب قرار شد با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین برایشان فراهم خواهد شد. مقرر شد برای این افراد، با عنایت به این که ظرفیت خالی برای تعدادی محصول هم امسال و هم در ۱۴۰۳ وجود دارد، بعد از برنامه ریزی، مجدد سایت سامانه فعال شود تا برای خودروهایی که مشخصا ظرفیت خالی دارند، ثبت تقاضا صورت گیرد.
طبق آن چه که اعلام شده بود، بازگشایی مجدد برای این دست افراد در شهریور ماه سال جاری اعلام گردید.
حال مهدی تقدسی- مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، در آستانه ورود به ماه شهریور در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: طبق آن چه که وعده داده شده بود، خودروسازان توانسته ظرفیت تولید را افزایش داده تا در شهریور ماه ویرایش خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش (جاماندگان) فراهم گردد.
وی ادامه داد: نیمی از متقاضیان مرحله دوم فروش محصولات سایپا و ۱۰ درصد از متقاضیان محصولات شرکت کرمان موتور در سامانه یکپارچه فروش خودرو ها، واریز وجه نکرده اند؛ ازاین رو در زمان ویرایش امکان انتخاب بیشتری از خودرو ها وجود خواهد داشت.
تقدسی اعلام نمود: چند روزی است برخی در فضای مجازی از آغاز مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو ها و حتی اسامی خودروهایی که مقرر است عرضه گردد، صحبت می کنند، در این رابطه تاکید می شود بازگشایی که بزودی در شهریور ماه قدرت خواهد گرفت، در جهت تکمیل مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهاست و ارتباطی با مرحله سوم ندارد. بعد از تعیین تکلیف این مرحله هنوز تاریخ دقیق آن هم معلوم نیست و قبل از آغاز بازگشایی، اطلاع رسانی ها پیرامون آن صورت خواهد گرفت، برنامه ریزی برای مرحله سوم آغاز خواهد شد.
این بازگشایی در جهت تکمیل مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهاست و ارتباطی با مرحله سوم ندارد. بعد از تعیین تکلیف این مرحله که بطور قطع در شهریور ماه خواهد بود اما هنوز تاریخ دقیق آن هم مشخص نمی باشد. قبل از آغاز بازگشایی سایت، اطلاع رسانی ها در این حوزه صورت خواهد گرفت. بعد از تعیین تکلیف این مرحله و نقطه پایان بر مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو ها، برنامه ریزی برای مرحله سوم شروع می شود.

منبع: