استاندار سمنان تاكید كرد؛ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تأمین پساب مورد نیاز استان سمنان

به گزارش زیپو کالا، استاندار سمنان با اشاره به اینکه استفاده از پساب مورد نیاز برای صنعت و کشاورزی یکی از اولویت های استان است، اظهار داشت: در زمینه تأمین پساب مورد نیاز استان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، سید محمد رضا هاشمی بامداد شنبه در جلسه شورای محافظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به تنش آبی در این استان بیان نمود: یکی از اولویت های مهم ما در استان تأمین آب پایدار می باشد.
وی آب را مهم ترین مبحث امروز استان سمنان دانست و تصریح کرد: بدون آب هیچ پیشرفت و توسعه ای در استان انجام نخواهد شد.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات برای کاهش تنش آبی، مدیریت مصرف است، تصریح کرد: اقدامات فرهنگی خوبی در این حوزه صورت گرفته و مردم همراهی خوبی در زمینه کاهش مصرف آب دارند که قابل تقدیر است.
هاشمی با اشاره به اینکه نقش مردم در کاهش مصرف آب و عبور از تنش آبی تابستان بی بدیل بوده است، اظهار داشت: در کنار مدیریت مصرف باید به تأمین آب نگاه جدی داشت.
وی اضافه کرد: در این حوزه استفاده از پساب مورد نیاز در قسمت صنعت و کشاورزی و… در برنامه قرار داشته و اقدامات خوبی هم در این حوزه صورت گرفته است اما از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل طرح ها بهره گیری می شود.
استاندار سمنان همینطور تصریح کرد: در مورد اعتبارات هم تلاش کردیم تا اعتبارات بیشتری از سرجمع اعتبارات استان را به دستگاههای اجرایی در رابطه با آب اختصاص دهیم.