رئیس بانک مرکزی روسیه در راه تهران

به گزارش زیپو کالا، وزیر نفت و معاون نخست وزیر روسیه در رابطه با همکاریهای اقتصادی دو کشور و سفر هیات بلندپایه روس به تهران تلفنی گفتگو کردند تا همکاریهای دوجانبه در قسمت های بانکی، ترانزیت، نفت، گاز و پتروشیمی تقویت شود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، احمد اسدزاده، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی ضمن اشاره به گفت وگوی تلفنی رؤسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه اظهار داشت: هیات بلندپایه روسیه به ریاست معاون نخست وزیر این کشور ضمن شرکت در نشست های B۲B دو طرف، در آیین گشایش رسمی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور خواهد یافت.
وی، برگزاری نشست های مشترک جهت بررسی همکاریهای دوجانبه و شرکت در نشست های B۲B را از اهداف اصلی سفر هیئت بلندپایه روس به تهران برشمرد و اظهار نمود: طی این دیدارها محورهای همکاری دوجانبه در قسمت های بانکی، ترانزیت، نفت، گاز و پتروشیمی بررسی می شوند.
وی ضمن اشاره به حضور مسؤلان بلندپایه روس همچون الویرا نابیولینا، رئیس کل بانک مرکزی روسیه همزمان با بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی نفت ایران برای سفر به تهران خاطرنشان کرد: در حاشیه جلسه های B۲B میان مدیران ایرانی و روسیه برخی از اسناد به امضای دو طرف می رسند.
به گزارش شانا، نشست های B۲B ایران و روسیه با راهبری معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ هم زمان با بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار می گردند.
هیئت های کارشناسی ایران و روسیه در حاشیه بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی نفت تهران (۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه) در چارچوب چهار کاگروه تجارت نفت، گاز، فرآورده و محصولات پتروشیمی، سرمایه گذاری و صادرات خدمات فنی و مهندسی، ساخت، تأمین و تعمیرات تجهیزات صنعت نفت و همکاریهای فناورانه و دانش بنیان به تبادل نظر برای توسعه روابط تجاری با یکدیگر می پردازند.
در حاشیه این رویداد بین المللی و به منظور آشنایی هیئت های ایران و روسیه با قوانین یکدیگر، کارگاه های آشنایی با قوانین و مشوق های سرمایه گذاری در ایران و آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می گردند.
همکاری و روابط ایران و روسیه بعنوان دارندگان بزرگ ترین ذخایر نفت و گاز جهان در دولت سیزدهم در راه جدیدی قرار گرفته است و دو کشور گسترش روابط در سطوح مختلف همچون اقتصادی و انرژی را پیگیری می کنند.

منبع: