برنامه افزایش تولید آیفون لغو شد

به گزارش زیپو کالا، برنامه افزایش تولید مدلهای جدید آیفون بعد از اینکه افزایش تقاضا برخلاف پیشبینی اپل اتفاق نیفتاد، لغو شد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، اپل به تولیدکنندگان قراردادی خود اعلام نمود اقدامات برای افزایش تولید گوشیهای خانواده آیفون ۱۴ به میزان شش میلیون دستگاه در نیمه دوم سال جاری را محدود کنند.

طبق گزارش بلومبرگ نیوز به نقل از منابع آگاه، اپل حالا می خواهد ۹۰ میلیون دستگاه آیفون در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تولید نماید که حدودا مشابه آمار تولید در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ و مطابق با پیشبینی اولیه اپل در تابستان سال جاری است.

تقاضا برای مدلهای گران تر آیفون ۱۴ پرو، قویتر از مدلهای استاندارد است و دست کم، یک تولیدکننده قراردادی اپل درحال تغییر ظرفیت تولید از مدلهای ارزان تر آیفون به مدلهای گران تر این گوشی است.

اپل چند هفته قبل از عرضه آیفون ۱۴ به بازار، پیشبینی خود از میزان فروش این گوشی را بالاتر برده بود و برخی از تولیدکنندگان قراردادی این شرکت، آماده افزایش هفت درصدی سفارش ساخته شده بودند.

اما چین که بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان است، گرفتار رکود اقتصادی شده که به سازندگان گوشی در این کشور ضربه زده و فروش آیفون را کاهش داده است. به قول تحلیل گران بانک جفریز، خرید مدلهای آیفون ۱۴ در سه روز نخست عرضه به بازار چین، ۱۱ درصد در مقایسه با نسل قبلی این گوشی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش پیدا کرد.

تقاضای جهانی برای محصولات الکترونیکی شخصی با افزایش تورم، نگرانی ها از رکود اقتصادی و اختلالات ناشی از جنگ در اوکراین، سرکوب شده است. موسسه تحقیقاتی آی دی سی پیشبینی کرده است بازار تلفن هوشمند جهان سال جاری ۶.۵ درصد رشد منفی پیدا کرده و فروش آن به یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون دستگاه برسد.

بر اساس گزارش رویترز، در جهت انتقال بخشی از تولید آیفون از چین به کشورهای دیگر، اپل هفته جاری اعلام نمود تولید آیفون ۱۴ در هند را آغاز می کند.