مدیركل غله استان اصفهان: مطالبات گندمکاران اصفهان تسویه شد

به گزارش زیپو کالا، مدیرکل غله و خدمات تجاری استان اصفهان اظهار داشت: مطالبات کشاورزان استان در طرح خرید تضمینی گندم به مبلغ ۶۱۷ میلیارد تومان تسویه شد.

محسن ضیایی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ۵۳ هزار و ۴۷۳ تُن گندم به ارزش ۶۱۷ میلیارد تومان امسال از کشاورزان اصفهانی خریداری شد.
وی افزود: بهای خرید تضمینی گندم از کشاورزان اصفهانی که محصول خودرا تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند کامل پرداخت گردید.
مدیرکل غله و خدمات تجاری اصفهان با اعلان اینکه امسال میزان خرید گندم از نظر وزن ۱۴۳ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش داشته اضافه کرد: حالا خرید تضمینی گندم در مراکز تعاون روستایی به انتها رسیده است اما سیلوهای ملکی و دولتی کاشان و بهارستان تا اختتام مهر فعال خواهد بود.
ضیایی اظهار داشت: محصولات خریداری شده توسط هفت هزار و ۹۳ کشاورز در قالب ۱۴ هزار و ۸۲۴ محموله به اداره کل غله و خدمات تجاری استان اصفهان تحویل داده شده است.
به گفته وی امسال ۲۵ هزار و ۹۷۴ تن گندم به ارزش ۳۰۲ میلیارد تومان خرید توافقی نیز با نظارت دولت از کشاورزان انجام شده است.
به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، استان اصفهان دارای نزدیک به ۵۶۳ هزار هکتار زمین کشاورزی است که باتوجه به محدودیت منابع آبی سالهای قبل، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت رفته است.

منبع: