مدیر تعاون روستایی خوزستان: مشکلی در تأمین نهاده های کشت پاییزه وجود ندارد

به گزارش زیپو کالا، خوزستان مدیر تعاون روستایی خوزستان اظهار داشت: هم اکنون سهمیه بندی نهاده های کشاورزی در شهرستان ها برای کشت پاییزه انجام شده است و مشکلی در تأمین این نهاده ها وجود ندارد.

محمدامین معین راد در گفت و گو با ایسنا در مورد وضعیت تأمین نهاده های کشاورزی برای کشت پاییزه خوزستان، اظهار نمود: توزیع نهاده های کشت پاییزه از شهریورماه شروع شده است و کشاورزان با عنایت به نوع کشت خود درحال تأمین نهاده ها هستند.

وی ضمن اشاره به این که ۸۶ مرکز فروش نهاده کشاورزی در استان وجود دارد، اضافه کرد: بخشی از نهاده های کشاورزی پاییزه توسط تعاون روستایی و بخشی از آن توسط بخش خصوصی توزیع می شود و هم اکنون درحال توزیع نهاده های کشاورزی پاییزه در استان هستیم و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

مدیر تعاون رستایی خوزستان با اشاره به اینکه قیمت هر کیسه کود ۱۰۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: نهاده های کشت شامل کود، بذر گندم، کلزا و جو و سموم کشاورزی هستند.

معین راد در مورد سهمیه نهاده های کشاورزی پاییزه در خوزستان اظهار داشت: هم اکنون سهمیه بندی نهاده های کشاورزی در شهرستان ها برای کشت پاییزه انجام شده است. قیمت نهاده سهمیه ای هم پایین تر از قیمت بازار است و کشاورزان می توانند جهت دریافت این نهاده ها به مراکز بخش خصوصی، شرکت ها و تشکل های تحت نظر تعاون روستایی استان رجوع کنند.

وی در مورد خرید خرما در خوزستان، اضافه کرد: خرید خرما در استان در حال انجام می باشد و خرید به صورت توافقی است. قیمت هر کیلوگرم خرما هم ۱۳ هزار تومان است و نخلداران و کارگاه داران از شرایط راضی هستند و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

معین راد اظهار داشت: خرید خرما در استان توسط کارگاه های بسته بندی و بخش خصوصی صورت می گیرد و ما و سازمان جهاد کشاورزی کارهای نظارتی را انجام می دهیم و عمده خرمای استان هم در شهرستان های شادگان و آبادان خریداری می شود.

منبع: