اعزام و پذیرش ۲۰ میلیون مسافر در فرودگاه های كشور طی ۱۱ ماه

به گزارش زیپو کالا مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ضمن اشاره به اعزام و پذیرش حدود ۲۰ میلیون مسافر از آغاز سال جاری تا آخر بهمن از کاهش ۴۶ درصدی مسافران فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت اطلاع داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری اعلام نمود: در پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت از آغاز سال جاری تا آخر بهمن نسبت به مدت مشابه سال قبل در نشست و برخاست ۸۱ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۲ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۵ درصد کاهش وجود داشته است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل در نشست و برخاست ۲۷ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۶ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: در پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت هم نسبت به مدت مشابه سال قبل در نشست و برخاست ۲۳ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۲ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۰ درصد کاهش وجود داشته است.
به گفته وی در ۱۱ ماهه سال جاری در مجموع بیشتر از ۲۲۷ هزار نشست و برخاست انجام شد که طی آن نزدیک به ۲۰ میلیون مسافر اعزام و پذیرش شدند.
امیرمکری اظهار داشت: کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در بهمن ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل در نشست و برخاست ۸ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۷ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۰ درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: بهمن سال جاری حدود ۲۵ هزار نشست و برخاست در فرودگاه های کشور با جابه جایی حدود یک میلیون و ۹۶۵ هزار مسافر انجام شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در بهمن ماه ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال قبل در نشست و برخاست ۶ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۶ درصد کاهش داشته است. همینطور پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در بهمن ماه ۱۳۹۹ نسبت به ماه مشابه سال قبل در نشست و برخاست ۶۱ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۷۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۵۴ درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: همینطور در کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در بهمن ماه نسبت به دیماه در نشست و برخاست هشت درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۲ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱۰ درصد افزایش وجود داشته است.

منبع: