وزیر جهاد كشاورزی: مرغداران مرغ های بالای ۴۵ روز را به بازار عرضه كنند

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: تناژ بسیار زیادی از مرغ در مرغداری ها وجود دارد و از آنجایی که نگهداری از مرغ های بالای ۴۵ روز در مرغداری ها تخلف به حساب می آید، با متخلفان برخورد خواهد شد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی بعد از آخر نشست مشترک وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار کالاهای کشاورزی، اظهار داشت: از نظر تأمین کالاهای اساسی و برنامه ریزی های خوبی که در توزیع صورت گرفته، امیدواریم در ۴ روز باقیمانده، مردم احساس بهتری داشته باشند.
وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با تأمین و تدارک میوه برای شب عید تصریح کرد: در زمینه تأمین میوه، تدارک خوبی انجام شده و وزارت صمت میوه های با کیفیت و خوبی را در بازار توزیع خواهد نمود تا این اقلام، به دست مردم برسد.
وی با تکیه بر این که هیچ محدودیتی در تأمین تخم مرغ با قیمت مصوب وجود ندارد، اظهار داشت: تخم مرغ به وفور در بازار وجوددارد و مشکلی در تأمین این محصول نداریم.
خاوازی در ارتباط با تأمین مرغ در بازار اظهار داشت: تولید مرغ به اندازه کافی و بیشتر از نیاز انجام می شود و با تصمیماتی که امروز در این نشست گرفته شد، مرغ گرم و منجمد که با کیفیت بالا و شرایط بهداشتی خوب بسته بندی شده است، در سیستم های توزیع موجود در وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرعت و دقت زیاد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: در زمینه روغن و شکر هم تدارکات خوبی دیده شده است.
وزیر جهاد کشاورزی با تکیه بر این که همه تولیدکنندگان موظف می باشند مرغ های بالای ۴۵ روز را به کشتارگاه عرضه کنند، خاطرنشان کرد: تناژ بسیار زیادی از مرغ در مرغداری ها وجود دارد و از آنجایی که نگهداری از مرغ های بالای ۴۵ روز در مرغداری ها تخلف به حساب می آید با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد: طبق تصمیم ستاد اقتصادی دولت، وزارت جهاد کشاورزی در کشتارگاه مرغ آماده طبخ را به وزارت صمت تحویل خواهد داد و وزارت صمت با شبکه توزیع که تعبیه کرده مرغ را به سرعت در اختیار هموطنان قرار می دهد و امیدوارم هموطنان با این اقدامات شب عید خوبی داشته باشند.
آغاز توزیع مرغ منجمد در کشور از امروز
علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، هم بعد از آخر این نشست اظهار داشت: ایام عید و مناسبت های ویژه بعد از آن سبب افزایش تقاضا و ایجاد هیجان در بازار شده است و بدین منظور جلسات گوناگونی با وزارت جهاد کشاورزی داشته ایم.
وی اضافه کرد: امروز مهم ترین مسئولیت بخش اقتصادی دولت تأمین مایحتاج مردم است و وزارت جهاد کشاورزی بعنوان تأمین کننده امنیت غذایی، وزارت صمت بعنوان تأمین کننده نهاده های دامی، واردات و صادرات و بانک مرکزی با هم هماهنگ شدیم تا بتوانیم از شرایط جنگ اقتصادی که برای مردم سخت می گذرد عبور نماییم.
رزم حسینی در ارتباط با مفاد جلسه امروز با وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در جلسه امروز مصوب شد جهاد کشاورزی در جهت تأمین مرغ مورد نیاز بازار اقدام نماید و وزارت صمت هم با استفاده از شبکه توزیع اصناف و شرکتهای تعاونی کارکنان، شرکتهای تعاونی نیروهای مسلح، بسیج اصناف و در یک کلام یک شبکه توزیع مردم محور، کار توزیع این کالا را انجام دهد.
وی تصریح کرد: از امروز توزیع مرغ منجمد به وفور در سرتاسر کشور آغاز خواهد شد که این مسئله نقش مهمی در متعادل کردن قیمت ها در ایام آینده خواهد داشت.
رزم حسینی با بیان اینکه به موازات عرضه مرغ منجمد باید تولید داخل هم افزایش یابد، تصریح کرد: همه تمهیدات لازم جهت افزایش تولید مرغ در داخل کشور اندیشیده شده و امیدواریم اجرای این سیاست ها باعث فراوانی کالا و به تبع آن کاهش قیمت ها در ماه های پیش رو شود.