یك فعال حوزه مسكن مطرح كرد پیشبینی ثبات قیمت در بازار مسكن از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱

به گزارش زیپو کالا خوزستان یک فعال حوزه مسکن با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مسکن همچنان حباب دارد، اظهار داشت: انتظار می رود از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، شاهد ثبات قیمت ها در بازار مسکن باشیم.

قنبرعلی زنگنه در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به عدم کاهش قیمت مسکن در اهواز در چند ماه اخیر، اظهار نمود: بازار مسکن و معاملات آن در رکودی تورمی قرار دارد. مصالح ساختمانی همچون سیمان در چند ماه گذشته گرفتار افزایش قیمت شده اند که این خود سبب عدم کاهش قیمت مسکن می باشد.

وی ضمن اشاره به احتمال به وجود آمدن ثبات قیمت مسکن در سال آینده اظهار داشت: قیمت مسکن رشد خویش را کرده است و اگر اتفاق خاصی همچون افزایش قیمت مصالح ساختمانی رخ ندهد، گرفتار افزایش قیمت در حوزه مسکن نخواهیم شد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز اضافه کرد: قیمت تمام شده مسکن همچنان حباب دارد و قیمت آن بسیار کمتر از قیمت هایی است که در بازار اعلام می شود.
وی ضمن اشاره به وضعیت معاملات مسکن در بازار اظهار داشت: تا زمانی که قیمت مسکن از حالت تورمی خود خارج نشود، دلالان در بازار مسکن وجود خواهند داشت و در این بازار، سرمایه گذاری می کنند.
زنگنه اضافه کرد: انتظار می رود از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، شاهد ثبات قیمت ها در بازار مسکن باشیم.

وی ضمن اشاره به اینکه متوسط قیمت مسکن در اهواز هر مترمربع ۱۱تا ۱۲ میلیون تومان است، اظهار داشت: قیمت مسکن در خیابان های شرقی کیانپارس هر مترمربع بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان و خیابان های غربی هر مترمربع بالای ۳۰ میلیون تومان، در کوروش از هر مترمربع ۱۳ میلیون تومان تا ۱۸ میلیون تومان، در زیتون کارمندی از هر مترمربع ۱۵ میلیون تومان تا ۲۲ میلیون تومان و در گلستان هم از هر مترمربع ۱۳ میلیون تومان تا ۱۸ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز خاطرنشان کرد: این قیمت های اعلام شده، صرفاً برای خانه های نوساز و کلید اول است.

منبع: