وزیر راه و شهرسازی: ساخت و توسعه ۲۰۰۰ كیلومتر راه روستایی در كشور شروع شده است

به گزارش زیپو كالا وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در چارچوب طرح اقدام ملی با هدف توسعه راه های روستایی ساخت و توسعه دو هزار كیلومتر راه روستایی در كشور شروع شده است.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، محمد اسلامی قبل از ظهر پنجشنبه در مسافرت یك روزه به آذربایجان غربی در بدو ورود به سلماس در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینكه آذربایجان غربی سهم بالایی در طرح اقدام ملی ساخت راه های روستایی دارد اضافه كرد: اولین مرحله این طرح در تمام استانهای كشور شروع شده و با عنایت به پایین بودن برخی از شهرستانهای استان از میانگین كشور سهم آذربایجان غربی افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینكه برای اجرای این طرح حدود ۱۸۰ اكیپ و ۱۵۰۰ دستگاه ماشین آلات مشخص شده است، اضافه كرد: در طرح ابرار عملیات خاكی و زیرسازی به صورت امانی و مابقی به صورت پیمانی انجام می شود و در همین راستا دستورات لازم برای چگونگی شروع و ساخت پروژه ها ابلاغ گردیده است.
اسلامی افزود: در طرح ملی اقدام برای راه های اولویت دار روستایی به علت راه اندازی توسط شهرستان ها و استفاده از ماشین آلات راهداری، با همان اعتبار مصوب اجرا می شود و در صورت نیاز برای تامین سوخت و تعمیر ماشین آلات راهداری از اعتبارات ملی استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه سهم آذربایجان غربی در این مرحله آسفالت ۲۴۰ كیلومتر راه روستایی تعیین شده است اظهار داشت: با عنایت به فصل كاری از توان همكاران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اجرای كامل طرح اقدام ملی برای ساخت راه های روستایی استفاده شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه مرحله دوم این طرح برای سال آتی برنامه ریزی شده كه آسفالت سه هزار راه روستایی است عنوان كرد: در چارچوب اقدام ملی توسعه راه های روستایی هم مبادرت به تدوین طرح ابرار كرده و تلاش می كند تا آخر دولت پنج هزار كیلومتر راه روستایی جدید در كشور راه اندازی كند كه ۲ هزار كیلومتر آن تا آخر سال عمرانی ۹۸ و سه هزار كیلومتر دیگر هم تا آخر سال عمرانی ۹۹ انجام می شود.
اسلامی در مورد مرز كوزه رش سلماس اظهار داشت: با پیگیری مسؤلان آذربایجان غربی برابر تفاهم نامه امضا شده نسبت به آغاز مطالعات برای طراحی و ساخت مرز كوزه رش سلماس و تامین اعتبار لازم جهت ساخت راه ارتباطی آن در سال آتی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به آذربایجان غربی از مراحل بهسازی محور خوی- قطور- رازی بازدید نمود.