واكنش بازار به فساد مالی دو مشاور سابق ترامپ، افت بازار سهام

زیپو كالا: درحالی كه موقعیت سیاسی رییس جمهور ترامپ با اتهامات وارده به ۲ مشاور سابق او تهدید شده است و بازارها منتظر مذاكرات تجاری چین و آمریكا هستند، بازار سهام افت كرد و قیمت اوراق قرضه بالا رفت.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، درحالی كه موقعیت سیاسی رییس جمهور ترامپ با اتهامات وارده به ۲ مشاور سابق او تهدید شده است و بازارها منتظر مذاكرات تجاری چین و آمریكا هستند، سهام افت كرد و قیمت اوراق قرضه بالا رفت.
ای مینی اس اندپی۵۰۰ درحالی كه بازارها آرام آرام محكومیت رییس سابق كمپین انتخاباتی ترامپ در ۸ افترا فساد مالی و محكومیت جداگانه وكیل شخصی او را هضم می كنند، ۰.۱ درصد افت كرد.
درحالی كه سرمایه گذاران به خرید اوراق قرضه بعنوان یك سرمایه امن پناه بردند، سود اوراق قرضه آمریكا افت كرد و افت شاخص اس اندپی سبب شد تا قیمت سهام اروپایی هم كاهش پیدا كند.
سود اوراق ۱۰ ساله آمریكا كه روز سه شنبه ۲.۸۴۴ درصد بود، امروز تا ۲.۸۲۳۱۵ درصد پایین آمد.
كریستوف ریگر، استراتژیت كامرز بانك می گوید: ترامپ قبل از این هم با اتهاماتی روبرو شده و آنها را پشت سر گذاشته است، ازاین رو فعلا باید منتظر بود و دید كه آیا این سبب آغاز یك فصل جدید خواهد شد و یا دوباره اوضاع آرام شده و بازارها به جلو حركت می كنند.
شاخص ام اس سی آی مربوط به سهام جهانی كه شاخص های ۴۷ بورس مهم كشورهای مختلف جهان را دنبال می كند، به دنبال ركوردزنی اس اندپی ۵۰۰ در معاملات دیشب، امروز توانست ۰.۳ درصد رشد كند.
شاخص استاكس ۶۰۰ اروپا هم كه امروز با انتظار بازارها برای مذاكرات تجاری آمریكا و چین، در مقادیر پایین تری باز شده بود، ۰.۲ درصد بالا رفت. این در شرایطی است كه اظهارات ترامپ در خصوص این كه انتظار ندارد پیشرفتی در این مذاكرات صورت بگیرد، فضای بازار را مبهم كرده است.
دلار بعد از انتقاد ترامپ از سیاست های فدرال رزرو، در بازار ارز سودهای اوایل امروز خویش را به صورت كامل از دست داد و آماده شد ششمین روز متوالی ضرردهی را ثبت كند.
شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۱ درصد پایین آمد و به ۹۵.۱۲۷ واحد رسید.