توقف فعالیت ۳ ایرلاین اروپایی در ایران از ابتدای مهر

زیپو كالا: روز گذشته سه شركت هواپیمایی خارجی British airways، Ai France و KLM اعلام نمودند كه بزودی پروازهای خود به ایران را متوقف خواهند كرد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، روز پنج شنبه شركت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British airways) انگلستان، شركت فرانسوی ایرفرانس (Air France) و شركت هلندی كی ال ام (KLM) اعلام نمودند كه فعالیت و پروازهای خویش را در ایران تحت تاثیر نداشتن صرفه و توجیه اقتصادی متوقف كرده و به حالت تعلیق درخواهند آورد.

شركت بریتیش ایرویز ضمن عرض پوزش از آن دسته از مسافرینی كه بلیت پرواز لندن – تهران را تهیه و خریداری نموده بودند، اعلام نموده است كه این ایرلاین با سایر ایرلاین های فعال در ایران به منظور انتقال بلیت پرواز مذاكراتی را شروع كرده است تا آنها بتوانند از ایرلاین های جایگزین برای سفر خود استفاده كنند؛ در غیر این صورت، آنها قادر خواهند بود پول بلیت خویش را به صورت كامل از بریتیش ایرویز بازپس بگیرند.

همچنین در بیانیه این شركت آمده است كه آخرین پرواز از لندن به تهران در روز ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) صورت خواهد گرفت و آخرین پرواز از تهران به مقصد لندن هم روز پس از آن یعنی ۲۳ سپتامبر صورت خواهد گرفت.

این شركت توضیحات بیشتری در مورد نداشتن صرفه و توجیه اقتصادی در پروازهای به مبدا یا مقصد ایران نداده است.

این در حالیست كه دو شركت هواپیمایی دیگر یعنی شركت فرانسوی ایرفرانس و ایرلاین هلندی كی ال ام هم اعلام نموده اند كه پروازهای خود به ایران را به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی به حالت تعلیق درخواهند آورد.

شركت هواپیمایی كی ال ام هلند در توییتر خود پاسخ داده است كه تمامی پروازهای این ایرلاین به تهران از تاریخ ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی متوقف خواهد شد و بلیت مسافرانی كه از این تاریخ به بعد قصد سفر داشته اند، به صورت مجانی به سایر ایرلاین های فعال در ایران منتقل خواهد شد. در غیر این صورت، آن ها می توانند تمامی پول خویش را از كی ال ام باز پس بگیرند.

اما شركت هواپیمایی لوفتانزا (Lufthansa) آلمان برخلاف سه ایرلاین اروپایی دیگر، در واكنش به این مورد اعلام نموده است كه هنوز تصمیمی در خصوص توقف پروازهایش به ایران نگرفته است و همچنان پروازهای شركت لوفتانزا به مبدا و مقصد ایران به قوت خود جاری و برقرار است، اما در عین حال، درحال پردازش، رصد و بررسی دقیق مسائل مربوطه است.

همه این تصمیمات در حالی اتفاق می افتد كه اتحادیه اروپا علی رغم خروج رئیس جمهوری ایالات متحده آمریكا از توافق نامه هسته ای با ایران (برجام)، همواره كوشیده است كه پایبندی خویش را به این توافق ثابت كند و در همین راستا هم از خیلی از شركت های اروپایی خواسته شده كه به همكاری های خود با ایران ادامه دهند.