پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری

زیپو كالا: در نظرسنجی طلای هفتگی كیتكونیوز، كارشناسان وال استریت پیش بینی كردند قیمت طلا در هفته جاری روند افزایشی خواهد داشت در حالیكه اكثریت سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت این فلز پرارزش افت بیشتری پیدا كند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، در نظرسنجی كیتكونیوز از كارشناسان وال استریت، ۱۶ نفر شركت كردند كه از میان آنها ۸ نفر یا ۵۰ درصد افزایش قیمت طلا و ۶ نفر یا ۳۸ درصد كاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی كردند؛ ۲ نفر یا ۱۳ درصد نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

در این بین، ۹۸۹ نفر در نظرسنجی آنلاین كیتكونیوز از سرمایه گذاران خرد شركت كردند كه از میان آنها ۵۵۹ نفر یا ۵۷ درصد كاهش قیمت طلا و ۳۱۳ نفر یا ۳۲ درصد افزایش قیمت این فلز زرد را پیش بینی كردند در صورتی كه ۱۱۷ نفر یا ۱۲ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته ۴۱ درصد از كارشناسان وال استریت افزایش قیمت طلا و ۴۲ درصد از سرمایه گذاران كاهش قیمت این فلز زرد را پیش بینی كرده بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریكا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۳.۱۰ دلار یا معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و در ۱۲۲۳.۲۰ دلار بسته شد. اما طلا برای كل هفته گذشته ۰.۸ درصد كاهش ثبت نمود كه چهارمین كاهش هفتگی متوالی این فلز پرارزش بود.

آدام بوتون، مدیر فاركس لایو در بین اغلب كسانی قرار دارد كه انتظار دارد قیمت طلا بعد از افت اخیرش، اندكی بهبود پیدا كند. طلا در هفت هفته از هشت هفته اخیر كاهش داشته است اما هیچ روندی برای همیشه ادامه پیدا نخواهد كرد. بوتون اظهار داشت: وضعیت بازار طلا در اوت معمولا مثبت بوده و این فلز در محدوده ۱۲۰۰ دلار حمایت كافی یافته است.

كن موریسون، دبیر نشریه “موریسون در بازارها” اظهار نمود شاخص دلار به یك سطح مقاومتی برخورد كرده و خوش بینی به طلا به پایین ترین سطح از دسامبر سال ۲۰۱۶ سقوط كرده است و سفته بازان ركورد بالایی از قراردادهایشان را به فروش گذاشتند. وی پیش بینی نمود طلا در هفته های آینده در محدوده ۱۲۴۰ دلار معامله شود.

شون لاسك، مدیر شركت “والش تردینگ” هم پیش بینی نمود تقاضا برای خرید ارزان طلا شكل بگیرد.

تقاضا برای طلا هفته گذشته در مراكز خرید بزرگ آسیا اندك بود و با وجود اینكه افت قیمت ها بعضی از سرمایه گذاران را جذب كرد اما اغلب خریداران منتظر افت بیشتر قیمت ها هستند.

اما كوین گریدی، رییس شركت فونیكس نسبت به افزایش قیمت طلا اظهار بدبینی كرد و اظهار داشت: رشد قیمت این فلز در معاملات جمعه را موقتی دانست.