لبنان، عراق را به سرقت بانكی متهم كرد

زیپو كالا: یك مقام امنیتی لبنانی گفت بخش بانكداری این كشور توسط شبكه ای در عراق هدف قرار گرفته است و این بخش كوشیده تا پول ها را به عراق منتقل كند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از رویترز، این مقام لبنانی مقامات عراقی را متهم كرده است كه در این حملات دست داشته اند. ژنرال عباس ابراهیم- رئیس شورای امنیت عمومی لبنان در بیروت اظهار داشت: این دسته تبهكار تلاش داشتند تا دارایی هایی به ارزش میلیون ها دلار را منتقل و جابجا كنند.
به قول وی، چندین بانك در این حملات مورد تهاجم قرار گرفته اند اما بیشترین حملات به بانك ” آئودی” بوده است. وی ادامه داد: می خواهیم بدانیم چه كسی پشت این حملات بوده است. ارزش دارایی های مورد حمله واقع شده امكان دارد به بیش از یك میلیارد دلار برسد. بطور قطع هدف این گروه آسیب به بخش بانكی لبنان بوده است.
وی كه با گذشت یك سال از این واقع آن را رسانه ای كرد اضافه كرد: چندین نفر در این رابطه بازداشت شده اند كه همگی عراقی هستند.
یك منبع اگاه عراقی به رویترز گفته است مقامات دو كشور بر سر تولید خط ارتباطی برای مقابله با این گروه كه با استفاده از ایمیل های جعلی از حساب بانك های عراقی، میلیون ها دلار از حساب هی بانكی لبنانی برداشت كرده اند به توافق رسیده اند.
بان ائودی لبنان كه بزرگ ترین قربانی این حملات بوده است از تلاش های مجدانه و به موقع مقامات لبنانی و عراقی در این رابطه تشكر كرده است.