وزارت نفت اعلام كرد جزئیات آمار فروش نفت ایران، میانگین صادرات، بیش از ۴ماهه نخست ۹۶

زیپو كالا: وزارت نفت اعلام نمود: میانگین صادرات نفت ایران در چهار ماه نخست امسال از میانگین صادرات نفت ایران در كل سال ۹۶ بالاتر است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت نفت، ایران در چهار ماه نخست امسال (۹۷)، به صورت میانگین روزانه حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشكه نفت خام به مقصد كشورهای آسیایی و اروپایی صادر كرده است. میانگین صادرات نفت خام ایران در سال ۹۶، به صورت میانگین ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار بشكه در روز بوده است.
چین و هند از بزرگ ترین مشتریان نفت خام ایران هستند كه بعد از خروج آمریكا از برجام در ۱۸ اردیبهشت ماه تحت فشارهای این كشور قرار نگرفته و مصمم به ادامه واردات نفت خود از ایران هستند.
خبرگزاری اسپوتنیك به نقل از دارمندرا پرادان، وزیر نفت و گاز هند اخیرا اطلاع داد كه واردات نفت این كشور از ایران در ماه ژوئن (خرداد – تیر) نسبت به دوره مشابه سال گذشته نزدیك به ۵۰ درصد افزایش داشته است.
كره جنوبی و ژاپن هم بعنوان دیگر مشتریان نفت و میعانات گازی ایران بعد از محدودیت های ترامپ به دنبال دریافت مجوز از این كشور برای واردات نفت از ایران هستند.
به نظر می رسد بازار نفت توان حذف نفت ایران را ندارد، چونكه خیلی از پالایشگران بزرگ آسیایی پالایشگاه های خویش را بر پایه نفت ایران بنا نهادند.