هشدار نارنجی طغیان رودخانه ها در ۳ استان

زیپو کالا: زیپو کالا: سازمان هواشناسی برای استانهای کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان هشدار سطح نارنجی وقوع سیلاب، آب گرفتگی، طغیان رودخانه ها و خسارت به کشاورزان صادر کرد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و تگرگ در این مناطق آگاهی داد.
این بارش ها مخاطره جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، آب گرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی را به همراه خواهد داشت.
سازمان هواشناسی سفارش کرده مردم از رودخانه ها و مسیل ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع فاصله بگیرند. همین طور عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کارهای کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استواری سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آب روها، بازگشایی دهانه پل ها، انتقال نهاده های کشاورزی به محلهای مسقف از دیگر سفارش های سازمان هواشناسی است.

منبع: