تمایل آنکارا برای ادامه صادرات گاز بین ایران و ترکیه

به گزارش زیپو کالا، وزیر نفت ایران و انرژی ترکیه طی مذاکراتی ضمن تاکید بر گسترش همکاریهای دوجانبه در حوزه انرژی از تمدید قرارداد صادرات گاز بین دو کشور و افزایش حجم آن خبر دادند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، جواد اوجی بامداد امروز (پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه) در دیدار با آلپ ارسلان بیرقدار با اشاره به اینکه مذاکرات و توافق های سازنده ای در دیدار اخیر روسای جمهوری ایران و ترکیه در آنکارا طی بهمن ماه ۱۴۰۲ انجام شد، اظهار داشت: خوشبختانه روابط تجاری دو کشور روز به روز درحال توسعه بوده و یکی از نمونه های بارز این همکاری ها در حوزه انرژی است.
اوجی ضمن اشاره به هدف گذاری های رؤسای جمهوری ایران و ترکیه برای تحقق هدف رسیدن به حجم مبادلات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری، خاطرنشان کرد: ما مطمئنیم حوزه انرژی می تواند بخش بزرگی از این تجارت دوجانبه را پوشش دهد.
وی بر آمادگی ۱۰۰ درصدی ایران برای گسترش روابط در قسمت بالادستی و پایین دستی صنعت نفت با ترکیه تاکید نمود.
بیرقدار افزود: یکی از نمونه های بارز روابط تجاری ایران و ترکیه واردات گاز از ایران است که طی ۲۸ سالی که از این قرارداد گازی می گذرد، ترکیه بیشتر از ۱۵۶ میلیارد مترمکعب گاز از ایران وارد کرده است.
وی با تکیه بر تمایل ترکیه برای افزایش واردات گاز از ایران و تمدید این قرارداد، اظهار نمود: امروز در این حوزه مدیران شرکتهای بوتاش ترکیه و ملی گاز ایران اولین نشست رسمی فنی خویش را برای تمدید قرارداد صادرات گاز و افزایش حجم آن خواهند داشت.