درجه یخچال الکترواستیل روی چند باشد؟

عواملی هم چون مدل یخچال، فصل و نوع مواد غذایی بر روی درجه دمای یخچال الکترواستیل تاثیر می گذارند.

برای جلوگیری از آسیب دیدن یخچال و هم چنین فساد مواد غذایی و استفاده نکردن از خدمات تعمیر یخچال الکترواستیل، بهتر است حتما درجه مناسبی را برای آن تنظیم کنید. تنظیم دمای یخچال الکترواستیل به طور معمول بر اساس عوامل مختلفی صورت می گیرد.

عواملی هم چون مدل یخچال، فصل و نوع مواد غذایی بر روی درجه دمای یخچال الکترواستیل تاثیر می گذارند. از این رو باید در زمان انتخاب دمای مناسب، آن ها را مد نظر قرار دهید. تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران، با بررسی این سه عامل مهم، متناسب ترین درجه دما را برای یخچال الکترواستیل معرفی کرده اند.

تاثیر مدل یخچال الکترواستیل در تنظیم درجه دما

از مهم ترین عواملی که نقش مهمی در تعیین درجه دمای یخچال الکترواستیل دارد، می توانیم به مدل آن اشاره کنیم. یخچال های الکترواستیل با مدل های قدیمی و جدید در بازار و خانه ها مشاهده می شوند. این مسئله می تواند در انتخاب درجه دما تاثیر بگذارد:

یخچال ‌های قدیمی الکترواستیل

این یخچال ‌ها دارای یک ولوم یا دکمه برای تنظیم دما هستند که از ۱ تا ۵ درجه سانتی گراد درجه‌ بندی شده است. عدد ۱ گرم ‌ترین و عدد ۵ سرد ترین حالت است. به طور کلی، برای این مدل‌ ها، دمای ۳ برای فصل ‌های خنک و دمای ۲ برای فصل ‌های گرم مناسب است. به طور کلی، در این مدل‌ ها می‌ توانید دمای یخچال الکترواستیل را بین ۱ تا ۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

یخچال‌ های جدید تر الکترواستیل

این یخچال‌ ها به صورت دیجیتالی تنظیم می ‌شوند و می ‌توانید دمای دقیق را بین ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد انتخاب کنید. . در جهت تنظیم دمای یخچال الکترواستیل، دکمه ‌های مربوط به تنظیم دما را فشار دهید و دمای مورد نظر را انتخاب کنید. برای این مدل ‌ها، دمای ۴ برای فصل ‌های خنک و دمای ۲ برای فصل‌ های گرم مناسب است.

در کدام فصل تنظیم درجه یخچال الکترواستیل را انجام می دهید؟

یکی از مواردی که توجه به آن ضرورت دارد، فصل است. باید به این نکته دقت نمایید که در چه فصلی درجه دمای یخچال الکترواستیل را انتخاب می کنید:

بهترین درجه دمای یخچال الکترواستیل در تابستان

در فصل تابستان، به دلیل گرمای هوا، مواد غذایی سریع‌ تر فاسد می‌ شوند. بنابراین، بهتر است دمای یخچال را بین ۲ تا ۴ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا از فساد زودرس مواد غذایی جلوگیری شود.

انتخاب درجه دمای مناسب برای یخچال الکترواستیل در زمستان

در فصل زمستان، به دلیل خنک بودن هوا، نیازی به تنظیم دمای یخچال به سردی فصل تابستان نیست. می ‌توانید دمای یخچال الکترواستیل را بین ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

به نوع مواد غذایی داخل یخچال توجه کنید

این که چه نوع مواد غذایی در یخچال  الکترواستیل  نگهداری می کنید نیز می تواند درجه دمای این دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. از این با توجه به مواد غذایی داخل یخچال، دمای آن را تنظیم نمایید:

مواد غذایی فاسد شدنی

گوشت، لبنیات و سایر مواد غذایی فاسد شدنی باید در دمای ۰ تا ۲ درجه سانتی گراد نگهداری شوند. برای این منظور، می‌ توانید از کشوی مخصوص نگهداری گوشت و لبنیات در یخچال الکترواستیل استفاده کنید. این دما به حفظ کیفیت و تازگی این مواد غذایی برای مدت طولانی ‌تر کمک می‌ کند.

میوه‌ ها و سبزیجات

میوه ‌ها و سبزیجات به دمای خنک‌ تر نیاز دارند، اما به اندازه گوشت و لبنیات حساس نیستند. می ‌توانید آن ها را در دمای ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد یخچال الکترواستیل نگهداری نمایید.

چگونه از یخچال الکترواستیل  استفاده می کنید؟

نحوه استفاده و عاداتی که برای استفاده از یخچال الکترواستیل دارید، معیار مهمی برای تنظیم درجه دمای این وسیله به شمار می آیند. حتما برای انتخاب دمای متناسب، به موارد زیر توجه نمایید:

باز و بسته کردن مکرر یخچال الکترواستیل

اگر به طور مرتب در یخچال را باز و بسته می ‌کنید، هوای گرم وارد یخچال شده و دمای آن را افزایش می ‌دهد. در این شرایط، بهتر است دمای یخچال الکترواستیل را کمی سرد تر تنظیم کنید تا از افزایش دمای داخل یخچال جلوگیری شود. به طور مثال فرض کنید در فصل تابستان هستید و به طور مرتب در یخچال را باز و بسته می ‌کنید. در این شرایط، می‌ توانید دمای یخچال را روی ۳ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.

تمیز کردن یخچال الکترواستیل

تمیز کردن یخچال به طور مرتب به حفظ دمای مناسب داخل آن کمک می‌ کند. در صورتی که یخچال الکترواستیل را به طور مرتب تمیز کنید، می ‌توانید دمای آن را کمی گرم‌ تر تنظیم نمایید.

نکاتی در مورد تظیم درجه دمای یخچال الکترواستیل در منزل

حتما راهنمای فارسی استفاده از یخچال الکترواستیل خود مراجعه کنید. در راهنمای فارسی این یخچال، دمای ایده ‌آل برای هر مدل یخچال ذکر شده است.

از دماسنج یخچال استفاده کنید. دماسنج یخچال به شما کمک می ‌کند تا از دمای دقیق داخل یخچال مطلع شوید.

دماسنج را در قسمت وسط یخچال قرار دهید و بعد از چند ساعت دمای آن را چک کنید.

  • به مواد غذایی داخل یخچال الکترواستیل خود توجه کنید. اگر مواد غذایی شما زود فاسد می‌ شوند، دمای یخچال را کمی خنک ‌تر تنظیم نمایید.
  • یخچال الکترواستیل را به طور مرتب تمیز کنید. چرا که کثیف بودن یخچال می‌ تواند باعث افزایش دمای داخل آن شود.
  • در صورتی که از یخچال خود به طور کامل استفاده نمی‌کنید، می‌توانید دمای آن را کمی گرم‌تر تنظیم کنید تا مصرف انرژی را کاهش دهید.
  • بعد از تنظیم دما، به یخچال الکترواستیل چند ساعت زمان بدهید تا به دمای جدید برسد.
  • به طور مرتب دمای یخچال را چک کنید و در صورت نیاز آن را تنظیم نماید.
  • چنان چه یخچال شما دارای سیستم یخ ‌ساز اتوماتیک است، باید دمای فریزر را کمی سرد تر از حد معمول تنظیم کنید تا از یخ زدن آب در لوله‌ های یخ‌ ساز جلوگیری شود.
  • اگر در منطقه‌ ای با آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می‌ کنید، باید دمای یخچال را کمی سرد تر از حد معمول تنظیم کنید تا از رشد کپک و باکتری جلوگیری شود.
  • در صورتی که از یخچال خود برای نگهداری دارو استفاده می‌ کنید، باید دمای آن را مطابق با دستورالعمل ‌های روی دارو تنظیم کنید.
  • توجه کنید که با قرار گیری یخچال الکترواستیل در معرض نور مستقیم خورشید یا گرمای اجاق گاز، باید دمای آن را کمی سرد تر تنظیم نمایید.
  • چنان چه یخچال الکترواستیل بیش از حد پر باشد، گردش هوای سرد در آن به درستی انجام نمی ‌شود و دمای آن افزایش می‌ یابد.
  • یخچال‌ های قدیمی ‌تر الکترواستیل عایق‌ بندی ضعیف ‌تری دارند و نیاز به تنظیم دمای دقیق ‌تری خواهند داشت.
  • در صورت مشاهده هر گونه مشکل در تنظیم دما، از تعمیرکار یخچال الکترواستیل کمک بگیرید.
  • می توانید با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس حاصل نمایید و از خدمات تعمیر یخچال الکترواستیل در محل بهره مند شوید.