افزایش عرضه واحدهای خالی با تصویب قانون ساماندهی اجاره و مسکن

به گزارش زیپو کالا، وزیر راه و شهرسازی از کوشش برای تصویب قانون ساماندهی اجاره و مسکن در مجلس اطلاع داد و اظهار داشت: با تصویب و ابلاغ این قانون عرضه واحدهای مسکونی به بازار مسکن افزایش خواهد یافت.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم بهره برداری از واحدهای مسکن مهر در پردیس، اظهار داشت: یکی از سیاست های دولت تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر است. در شروع دولت ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به دولت سیزدهم به ارث رسید که دولت سیزدهم ۱۲۴ هزار واحد را هم اکنون تکمیل کرده و تحویل متقاضیان شده است.
وی اضافه کرد: در شهر جدید پردیس ۱۰ هزار واحد تحویل شده بود و امروز ۵ هزار و۲۳۰ واحد تکمیل شده مسکن مهر هم به متقاضیان تحویل شده است و در برنامه است تا حدود ۱۳ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر پردیس با تکمیل محوطه سازی ها تحویل متقاضیان شود.
بذرپاش خاطرنشان کرد: پروژه های مسکن مهر پردیس از راه مولد سازی دارایی های وزارت راه و شهرسازی و از راه صندوق ملی مسکن به میزان هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تأمین و هزینه شد.
وی اظهار نمود: توسعه خدمات روبنایی به میزان ۱۵ پروژه همراه با ۵ هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی مهر در شهر پردیس راه اندازی شد که یکی از سیاست های ما در تحویل واحدهای مسکونی تأمین و تکمیل سرانه ها بخصوص در شهر های جدید است.
به گفته وی دولت سیزدهم تلاش دارد تا پیش از اتمام فعالیت سرانه های شهر های جدید را تکمیل و با استاندارد به مردم تحویل بدهد.
عضو کابینه دولت سیزدهم رشد مثبت ۳.۸ بخش مسکن را امسال حاکی از تلاش دولت برای تأمین مسکن عنوان نمود و اظهار داشت: کاهش نرخ بیکاری، فعال شدن صنعت ساخت و ساز و امیدواری مردم به خانه دار شدن در همین دولت تحقق یافته است و تلاش می نماییم تا واحدهای مسکونی مهر را تا پایان دولت به تمامی متقاضیان این طرح تحویل بدهیم.
بذرپاش همینطور از تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای تصویب قوانین مختلفی همچون قانون ساماندهی اجاره و مسکن در مجلس اطلاع داد و اظهار داشت: با تصویب و ابلاغ این قانون عرضه واحدهای مسکونی به بازار مسکن افزایش خواهد یافت و سبب تعادل در بازار مسکن و اجاره خواهد شد.
وی همینطور در بیان برنامه دولت برای کاهش قیمت مسکن اظهار داشت: اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی و عرضه واحدهای مسکونی می تواند در این مورد مهم تاثیر گذار باشد.
بذرپاش ضمن اشاره به این که شهرداری تهران اعلام نموده است که ۳۵۰ هزار خانه خالی در شهر تهران وجود دارد اظهار داشت: عرضه خانه های خالی می تواند در بازار مسکن و اجاره تاثیر بگذارد.
وی افزایش تسهیلات مسکن روستایی و شهری را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم عنوان نمود و اظهار داشت: در کشور در حوزه ساخت و ساز تأمین مصالح و سایر بخش های مسکن در قسمت نیروی انسانی داخلی مشکلی وجود ندارد؛ ازاین رو همکاری با کشورهای خارجی همچون چین در حوزه سرمایه گذاری و فناوری های ساخت صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: پیشنهاد ما آن است که به منظور کاهش قیمت تمام شده مسکن مصالح فولاد و سیمان با قیمت پایه در اختیار سازندگان قرار بگیرد.

منبع: