پیش بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز

به گزارش زیپو کالا، مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز با اعلان اینکه مصرف گاز روز گذشته ۵۴۶ میلیون مترمکعب بود، اظهار داشت: پیش بینی می شود مقدار مصرف گاز در کشور به عدد ۶۵۰ میلیون مترمکعب، معادل ۷۵ درصد تولید گاز کشور برسد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز در مصاحبه تلویزیونی درباب آخرین آمار میزان مصرف گاز در کشور اظهار داشت: مصرف گاز در بخش های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در روز گذشته به عدد ۵۴۶ میلیون مترمکعب رسید که از این عدد، ۳۸۲ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، ۶۰ میلیون مترمکعب در بخش صنایع غیرعمده و ۴۸ میلیون مترمکعب در بخش های تجاری و عمومی مصرف شده است.
وی اضافه کرد: همین طور در بخش های کشاورزی و حمل نقل، مقدار مصرف گاز به ترتیب ۳۵ و ۲۱ میلیون مترمکعب بوده است.
مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز درباره ی پیش بینی ها برای میزان مصرف گاز در ایام آینده اظهار داشت: باتوجه به برودت هوا پیش بینی می شود مقدار مصرف گاز در کشور به عدد ۶۵۰ میلیون مترمکعب، معادل ۷۵ درصد تولید گاز کشور برسد.
عقلی در ادامه به پرمصرف ترین استانهای کشور اشاره نمود و اظهار داشت: استان آذربایجان غربی در اقلیم یک، استان کهگیلویه و بویراحمد در اقلیم دو و استان تهران در اقلیم سه، بالاترین سرانه مصرف در بخش های خانگی، تجاری و عمومی را داشتند.
مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز ضمن تاکید به لزوم مدیریت مصرف برای تامین گاز در تمام نقاط کشور اظهار داشت: همین طور تامین برق پایدار در همه نقاط کشور نیز نیازمند مدیریت مصرف و صرفه جویی است.

منبع: