با حضور وزیر راه و شهرسازی؛ شروع عملیات اجرایی ۲ شهر جدید ساحلی در هرمزگان

به گزارش زیپو کالا، عملیات اجرایی فاز نخست ۲ شهر جدید ساحلی خلیج فارس و مَکُران مرکزی به ظرفیت ۱۰هزار واحد با حضور وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از مسئولان در بندرعباس شروع شد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، سرپرست شرکت عمران شهر های جدید ایران قبل از ظهر پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این شهر های جدید ساحلی در بندرعباس اظهار داشت: شهر های جدید ساحلی خلیج فارس و مَکُران مرکزی بعنوان شهر های پیشرو از مجموعه ۲۷ نقطه شهر های جدید ساحلی جنوب کشور با کارکردهای مبتنی بر اقتصاد درپایه هستند که امروز فاز اول آن به ظرفیت ۱۰ هزار واحد با مشارکت بانک مسکن، گروه سرمایه گذاری مسکن و شرکت عمران شهر های جدید و با دستور مقام عالی وزارت عملیات اجرایی آن در هرمزگان شروع شد.
سعید غفوری اضافه کرد: شهر جدید خلیج فارس و هم شهر جدید ارکان مرکزی، شهر های اقتصادی ساحلی با کارکرد سکونتی فعالیتی هستند.
وی بیان نمود: شهر جدید خلیج فارس در گستره شرقی بندرعباس با مساحت ۱۸ هزار هکتار بین دلتای رود شور و با کارکردهای سکونتی اقتصادی بوده که شامل پردیس های نمایشگاهی، دانش و فناوری، کسب و کار، دربانی و سلامت، فرهنگی و ورزشی و لجستیکی است.
سرپرست شرکت عمران شهر های جدید ایران اظهار نمود: مکان یابی این شهر های ساحلی مبتنی بر اصول شهرسازی در مقیاس ملی و فراملی به علت قرارگیری در دهانه استراتژیک تنگه هرمز، قابل توجه است.
وی اظهار داشت: این پهنه با گستره سکونتی در مجموع شامل ۱۸ هزار هکتار است که ۲ هزار و ۴۹۰ هکتار آن شامل (یک هزار و ۴۹۰ هکتار در فاز نخست و یکهزار هکتار در فاز دوم) آن سکونتی ویلایی، میان مرتبه و بلندمرتبه است.
غفوری افزود: در تفاهمنامه ای که اخیراً به امضا رسید طبق دستور وزیر راه و شهرسازی بایستی با همکاری بانک مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکن را راه اندازی نماییم که ۳۰ هزار واحد آن در سایر شهر های جدید کشور برای جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر برنامه ریزی شده است.
این مقام مسئول اذغان کرد: با توجه به سیاست های امدادی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد دریاپایه در کشور که در آبان ماه سال جاری در دستورکار ارکان نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت، شهر های جدید ساحلی بعنوان اولین اقدام دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب در دستورکار مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شرکت جدید عمران شهری قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان هم اظهار داشت: در جهت فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد توسعه سواحل امروز با حضور مقام عالی وزارت و همزمان با سفر رئیس جمهور ۲ شهر بزرگ ساحلی در استان عملیات آن شروع به کار کرد که کار بسیار بزرگی رقم خواهد خورد.
عباس کمالی ضمن اشاره به این که استان هرمزگان دارای ۲ هزار و ۲۲۷ کیلومتر ساحل به احتساب جزایر را دارد، اظهار داشت: با اجرای این شهر های ساحلی که در بحث اقتصاد دریامحور بوده، سکونت جمعیت پذیری منطقه افزایش پیدا خواهد نمود و اهمیت زیادی در نوار ساحلی متمرکز خواهد شد.
وی اظهار داشت: امیدواریم این گام بلند به سرعت پیش برود و به افق توسعه استان هرمزگان و کشور کمک نماید.
رئیس جمهور به همراه هیأت دولت امروز و فردا برای بهره برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش ۱۰۵ همت (هزار و ۵۰ میلیارد ریال) میهمان مردم خونگرم و ولایتمدار هرمزگان است.