مدیرعامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خبرداد؛ مصرف آب در آذربایجان شرقی ۲ برابر استاندارد

به گزارش زیپو کالا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار داشت: مصرف آب در استان نزدیک به دو برابر استاندارد تعریف شده است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، محمد خانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهار سال است که استان از نظر بارشی با کمبود روبه روست و عملاً در خشکسالی قرار داریم.
وی با اعلان اینکه به بارش برای تامین آب چشم ندوخته ایم اظهار داشت: هم اکنون در ۳۶ شهر و ۴۵۰ روستا عملیات پایدارسازی آب رقم خورده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اشاره کرد: منظور از بارش، باران های کم نیست بلکه منظور باران هایی است که روان آب به وجود آورده و جاری می شوند.
وی با تأکید بر این که تمام تلاش مان این است که تنش آبی سال ۱۴۰۲ رخ ندهد اظهار داشت: البته تابستان امسال مشکل کمبود آب وجود نداشت بلکه موضوع فنی بود برای اینکه ما به سبب همین بارش های کم یک سد خودرا از دست دادیم و این سد خود تامین کننده آب تبریز بود و برای جایگزینی اقدامات فنی صورت گرفت که با مشکلاتی روبرو شد و برای حل این مشکلات و رفع جهت جریان مردم با تنش آب روبرو شدند.
خانی متذکر شد: ما کمبود آب را نفی نمی نماییم برای اینکه با کمبود شدید روبرو می باشیم اما بطور قطع امسال مدیریت خوبی خواهیم داشت برای اینکه مشکلات فنی رفع شده است.
وی افزود: یک بخش ماجرا در کمبود بارش هاست، یک بخش ما هستیم ولی بخش اساسی و مهم همین مردم هستند که باید متوجه شوند خانه جای شستن قالی و خودرو نیست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: نزدیک به دو برابر استاندارد ملی مصرف آب در استان آب مصرف می شود.
۲ هزار و۹۵۰ متر باقیمانده خط انتقال فاضلاب هادیشهر درحال اجرا است
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان از اجرای ۲ هزار و۹۵۰ متر باقیمانده خط انتقال فاضلاب هادیشهر با اعتبار ۱۲۳ میلیاردریال آگاهی داد.
خانی اظهار داشت: اجرای عملیات باقیمانده خط انتقال فاضلاب هادیشهر با نظارت دفتر بهره برداری وتوسعه فاضلاب در مدت ۱۶ ماه اجرا خواهد شد.
خانی اظهار داشت: در این پروژه۲ هزار و ۹۵۰ متر خط انتقال فاضلاب به قطر ۵۰۰ میلیمتر از جنس پلی اتیلن اجرا می شود که در همین رابطه ۱۲۳ میلیاردریال از محل اعتبارات غیرعمرانی و منابع داخلی اختصاص انجام شده است.
وی اضافه کرد: مدت مورد نیاز برای تکمیل آن نیز ۱۶ ماه پیش بینی شده است که اجرا آن توسط شرکت آب و فاضلاب استان به عنوان کارفرما با بهره گیری از پیمانکاران متخصص دراین زمینه، دنبال می شود. هدف از اجرای طرح خط انتقال فاضلاب هادیشهر، افزایش جمعیت تحت پوشش فاضلاب در مناطق مورد نظر و جمع آوری و دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب است.