واردات ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی از روسیه

زیپو کالا: به گزارش زیپو کالا، مدیرکل بندرامیرآباد از تخلیه کشتی حامل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی به صورت حمل یکسره از راه ریل برای اولین بار در بندر امیرآباد اطلاع داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، محمدعلی موسی پور مدیرکل بندر امیرآباد با اشاره به اینکه تخلیه کشتی حامل ۳ هزار و ۸۰۰ تن ذرت دامی به صورت حمل یکسره از راه ریل برای اولین بار در بندر امیرآباد انجام شد، اظهار داشت: حاصل تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده با ادارات کل راه آهن شمال، گمرک امیرآباد و شرکتهای فعال در حوزه تجارت غلات در کارگروه حمل ریلی بندر امیرآباد، اولین حمل یکسره غلات در این بندر از راه حمل و نقل ریلی صورت پذیرفت.
وی با اشاره به اینکه این محموله ۳ هزار و ۸۰۰ تنی ذرت دامی از کشور روسیه وارد شده است، اظهار نمود: حمل یکسره این محموله توسط واگن های ۵۵ تنی از بندر امیرآباد به مقصد بندر خشک پیشگامان یزد انجام شد.
موسی پور یکی از اهداف مهم بندر امیرآباد را توسعه حمل ریلی اظهار داشت: در این خصوص از انعقاد تفاهمنامه همکاری در میان بندر امیرآباد و بندر خشک پیشگامان یزد در زمینه ترانزیت، صادرات و واردات کالا در آینده نزدیک اطلاع داد.
مدیرکل بندر امیرآباد حفظ کیفیت کالا به علت حذف تخلیه و بارگیری مکرر و توقف در انبار، کوتاه شدن زمان حمل، کاهش آلودگی محیطی و کاهش تلفات و سوانح جاده ای را همچون مهم ترین مزایای روش حمل مستقیم غلات برشمرد.
وی صرفه جویی در مصرف سوخت و ارتقا بهره وری حمل ریلی در عملیات بندری را از دیگر مزیت های حمل مستقیم کالا از کشتی به قطار عنوان نمود.

منبع: