نشست ۱۸۷ عادی اوپک از راه ویدیوکنفرانس شروع به کار کرد

به گزارش زیپو کالا، یکصدوهشتادوهفتین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دقایقی پیش به صورت ویدیوکنفرانس شروع به کار کرد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت نفت، افتتاحیه یکصدوهشتادوهفتمین نشست عادی اوپک امروز (پنجشنبه، نهم آذرماه) از دقایقی پیش آغاز شد، نشست پشت درهای بسته هم دقایقی بعد از نشست افتتاحیه برگزار می گردد.
نشست وزیران نفت و انرژی ۱۳ کشور عضو اوپک مطابق برنامه قرار بود ۲۵ نوامبر (چهارم آذرماه) در محل دبیرخانه دائمی این سازمان در وین با حضور همه اعضا برگزار شود، اما این نشست و سی وششمین نشست وزارتی اوپک پلاس که مطابق برنامه برای یک روز بعد از آن یعنی ۲۶ نوامبر (پنجم آذرماه) در وین برنامه ریزی شده بود به ۳۰ نوامبر (پنجشنبه، نهم آذرماه) موکول شد. در همین حال، پنجاه ویکمین نشست کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک پلاس (JMMC) هم امروز از راه ویدئو کنفرانس برگزار می گردد.
گفته می شود اختلاف بر سر اهداف تولید نفت اعضای آفریقایی اوپک پلاس، سبب گشته است این ائتلاف نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو را به تأخیر بیندازد، البته بعد از آن چهار منبع گفتند ائتلاف اوپک پلاس بر سر مبحث تولید اعضای آفریقایی این ائتلاف در سال ۲۰۲۴ به تفاهم نزدیک تر شده است.
به تعویق افتادن نشست های وزارتی اوپک و اوپک پلاس قیمت نفت را بیشتر از سه دلار کم کرد، اما بعد از آن باردیگر قیمتها بهبود یافت و نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات امروز و در آستانه نشست های مورد اشاره تا این لحظه بالای ۸۴ دلار برای هر بشکه داد و ستد می شود.
اعضای اوپک پلاس در مجموعه اقدام هایی که از اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد، متعهد شده اند در مجموع روزانه ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه یا حدود پنج درصد از تقاضای روزانه جهانی از تولید خود بکاهند.