دبیركل مجمع گفت وگوی همكاری آسیا: موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود

زیپو کالا: به گزارش زیپو کالا، دبیرکل مجمع گفت و گوی همکاری آسیا ACD بر پیگیری موضوعات مورد توافق کشورهای عضو اجلاس تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد استانداردها برای سرمایه گذاری نیازمند تبادلات بیشتر اعضای مجمع است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، پورنچای دانویواتانا، روز دوشنبه در آئین افتتاحیه اجلاس اتاق های تجاری عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با اعلان اینکه خرسندم که توانستم به عنوان رییس ACD در این کنفرانس شرکت کنم، گفت: از تمام کسانی که فرصتی را فراهم کردند که این جلسه برگزار شود، بسیار سپاسگزارم.
وی با اشاره به برگزاری اولین اجلاس اتاق های تجاری عضو ACD در سال ۲۰۲۱ در کشور ترکیه اضافه کرد: این مجمع توسط اتحادیه اتاق های تجاری در ترکیه با عنوانTOBBبرگزار شد که در آخر نیاز به گسترش چنین اجلاس هایی برای رسیدن به توافق مورد تاکید قرار گرفت.
دبیرکل مجمع گفت و گوی همکاری آسیا افزود: برای آنکه بتوانیم گفتگوها را بین ۳۵ کشورACDو همین طور گفتگوهای میان منطقه ای را با یکدیگر ادامه دهیم، برگزاری چنین اجلاسی مؤثر است.
وی با تأکید بر این که ما از نظر ارتباطات برای ایجاد استانداردها و قوانین باید در موضوع سرمایه گذاری، اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا با یکدیگر تبادلات بیشتری داشته باشیم، اظهار داشت: در این راه موضوعات گوناگونی وجود دارد و نقش حیاتی اتاق های تجاری دراین زمینه بسیار اهمیت دارد.
دبیرکل مجمع گفت و گوی همکاری آسیا با اعلان اینکه احتمال دارد، جلسه بعدی اجلاس در کشور قطر برگزار شود، گفت: غیر از این که علاقمند هستم که چنین جلساتی ادامه داشته باشد، همین طور می خواهیم که افراد دست اندرکار به مشکلاتی که در این مساله وجود دارد بصورت عمیق فکر کنند تا بتوانیم با همکاری ها مشکلات را برطرف نماییم.
پورنچای دانویواتانا افزود: اگر هر کدام از اتاق های تجاری آمادگی خودرا به عنوان سومین میزبان اعلام کنند و داوطلب شوند در نهایت می توانیم به اجماع برسیم.
وی اشاره کرد: باید بتوانیم همکاریهای چندجانبه را بهبود ببخشیم تا بتوانیم چنین مجمع هایی را به موفقیت برسانیم، بدین سبب نیاز است که نتایج توافقات بصورت گزارش به ACDارائه شود و بوسیله بهبود شرایط مشکلات را برطرف نماییم تا در راه توسعه پیشرفت داشته باشیم.
به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، اصفهان دهم تا دوازدهم اردیبهشت میزبان دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD است.
از اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا، نمایندگان کشورهای چین، عربستان، ترکیه، امارات، برونئی، پاکستان، قطر، تایلند، قرقیزستان، بنگلادش، فیلیپین، مالزی، تاجیکستان، افغانستان و فلسطین در این اجلاس دو روزه در اصفهان حضور بهم رساندند.
مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه ای بین دولت ها و سازمان های منطقه ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و الان ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی برگزیده شد. هم اکنون ریاست این مجمع بر عهده ایران است.
کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

منبع: