دستیابی به ۳۰ همت با واگذاری اموال مازاد دولت در تهران

به گزارش زیپو کالا، سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی های دولت اظهار داشت: اگر چند پلاک ثبت شده در تهران را واگذار نماییم یک دفعه می توان ۲۰ تا ۳۰ همت منابع مالی به طرح های عمرانی اضافه کرد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، حسن امیر رحیمی سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی های دولت در مصاحبه رادیویی درباره ی آمادگی ۲۶ ملک جدید از املاک مازاد دولتی برای واگذاری اظهار داشت: روند مولدسازی به نحوی بوده که در شش ماه گذشته بیشتر بر پایه زیرساختی و آماده سازی مقدماتی پیش رفته است.
وی اضافه کرد: این، نخستین عرضه های بورس کالاست که با این ۲۶ عرضه اتفاق می افتد و بطور قطع در آینده شاهد مقدار بیشتری از عرضه ها در این بازار خواهیم بود؛ چونکه با ابزارهای جدید و روش های متنوع تر از این ظرفیت بازار استفاده خواهیم کرد.
سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی های دولت درباره ی برداشت اشتباه جامعه درباب این واگذاری ها اظهار داشت: مردم برمبنای شنیده ها و شواهد بر کار دولت و مسؤولان نظارت دارند؛ اما خود جامعه دست اندرکاران موضوع خصوصاً در استانها ما را در انتخاب املاک گرفتار اشتباه می کردند و متأسفانه املاک هبه ای و املاکی که به سختی واگذار می شدند یا معارض داشتند در اولویت آماده سازی برای عرضه قرار گرفته بود.
امیر رحیمی افزود: ما با لطمه شناسی هایی که صورت دادیم املاک با مقیاس بزرگ را انتخاب کردیم و از حدود ۱۷۰۰ پلاک که به عنوان اموال مازاد شناسایی شده بودند فقط روی ۱۸۷ پلاک املاک بزرگ مقیاس یعنی ۱۰ درصد آن کار می نماییم.
وی حداقل متراژ لازم برای واگذاری املاک مازاد دولتی را ۵۰۰ متر در مرکز استانها و در شهرستان های بزرگ را هم هزار متر به بالا اعلام نمود و اظهار داشت: جالب است ارزش این ۱۸۷ املاک بزرگ مقیاس را که انتخاب کردیم بیش از ۹۲ درصد کل املاکی است که الان می توانیم واگذار کنیم؛ یعنی اگر چند پلاک ثبت شده در تهران را واگذار نماییم یک دفعه می توان ۲۰ تا ۳۰ همت منابع مالی به طرح های عمرانی اضافه کرد.
عرضه ۵ آپارتمان مازاد در تهران در محله بعدی واگذاری
سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی های دولت در پاسخ به این پرسش که آیا پلاک های املاک مازاد دولتی در تهران هم جزو ۲۶ ملک آماده شده برای واگذاری است یا خیر اظهار داشت: املاکی که آماده واگذاری شدند در استانهای گلستان و لرستان هستند و در تهران درحال حاضر املاک مازاد آماده واگذاری نداریم؛ اما برای مرحله بعدی ۵ آپارتمان از املاک تهران را در بازار عرضه می نماییم.
امیر رحیمی درباب نحوه آماده سازی املاک مازاد دولتی برای واگذاری توضیح داد: ما اقدامات منظمی را برای ارزش افزایی هر پلاکی که به دستمان می رسد انجام می دهیم و این ارزش افزایی به قدری کاراست که خیلی از دستگاهها که اجبار و ضرورتی هم برای فروش اموال خود ندارند تقاضای ارزش افزایی املاک خودرا داده اند.
وی شناسایی زمینهای بلااستفاده، بررسی مالکیت زمین، تعریف بهترین و بالاترین کاربری برای زمین، قیمت گذاری زمین توسط کارشناس رسمی و تعیین روش واگذاری و مولدسازی را از دیگر مراحل و روش های آماده سازی زمین ها و املاک مازاد دولتی برای واگذاری عنوان نمود.

منبع: