فاز نخست توسعه میدان گازی توس کلید خورد

به گزارش زیپو کالا، با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، فاز نخست توسعه میدان گازی توس در شمال شرق کشور با هدف تولید روزانه سه میلیون متر مکعب شروع شد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته مهر، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم رسمی شروع به کار توسعه فاز اول میدان توس اظهار نمود: یکی از مهم ترین برنامه های شرکت ملی نفت ایران جهت پایداری گاز در شمال شرق کشور، توسعه میدان گازی توس است که این خبر مسرت بخش برای مردم عزیز استانهای خراسان و بخصوص مردم شمال شرق است و با مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران، توسعه میدان گازی توس را به صورت رسمی را با تولید روزانه سه میلیون متر مکعب شروع کردیم.
وی در ارتباط با میزان سرمایه گذاری و حفاری چاه های این میدان اضافه کرد: برای توسعه این میدان در فازهای اول و دوم در مجموع هشت حلقه چاه جدید با هزینه ۲۰۰ میلیون دلار حفاری می شود و میزان تولید روزانه گاز در فاز دوم به پنج میلیون متر مکعب می رسد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن اشاره به اهمیت حیاتی صرفه جویی مصرف سوخت بعنوان یک اجبار فرهنگی تصریح کرد: فرزندان ایران زمین در سخت ترین شرایط آب و هوایی در صنعت نفت شبانه روز در صنعت پرمخاطره نفت مشغول خدمت به هموطنان خود هستند و لازم است در مصرف این منابع محدود و تجدید ناپذیر که با مشقات بسیار به دست هموطنان می رسد صرفه جویی نماییم و پاسداشت این نعمت بیکران الهی باشیم.
خجسته مهر با قدردانی از زحمات همکاران شاغل در منطقه عملیاتی خان گیران در قسمت های بهره برداری و بخش ذخیره سازی گاز طبیعی خاطرنشان کرد: در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیتهای همکاران این منطقه قرار گرفتیم و تلاش می شود که مشکلات آنها مرتفع شود.
بر اساس این گزارش، میدان گازی توس در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق شهر مشهد مقدس و جنوب میدان های خان گیران و گنبدلی واقع شده است. این میدان در سال ۱۳۸۸ کشف و حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در آن به اتمام رسیده است. توسعه و بهره برداری از این میدان سبب رونق اقتصادی منطقه و تأمین انرژی پایدار شمال و شرق کشور خواهد شد.

منبع: