رفع بخشی از مشکلات بانکی بین ایران و عمان

به گزارش زیپو کالا، رئیس اتاق مشترک عمان و ایران اظهار داشت: بخشی از مشکلات بانکی بین ایران و عمان حل شده و توافق شد تا بخش دیگر از مشکلات این حوزه هم رفع گردد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، فیصل عبدالله امروز در همایش تجاری ایران و عمان که در اتاق تجاری ایران برگزار شد، گفت: برگزاری این همایش و دیدارها در امتداد فراهم سازی توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور، است. تلاش می نماییم تا روابط تجاری ایران و عمان توسعه یابد و با ایران تعامل و همکاری بیشتری داشته باشیم.
رئیس اتاق تجاری و صنایع عمان اضافه کرد: روابط دو کشور بسیار عمیق بوده و فرصت های سرمایه گذاری زیادی برای هر دو کشور برقرار است پس تلاش می نماییم تا بوسیله این همایش به اهداف خود دراین زمینه دست یابیم. بدین سبب باید تمرکز و توجه زیادی به افزایش حجم سرمایه گذاری داشته و باتوجه به توان و ظرفیت موجود دو کشور پروژه های مشترک زیادی را شروع نماییم.
عمان بدنبال افزایش روابط اقتصادی با ایران
در ادامه این همایش محمد عبدالحسین باقر رییس اتاق مشترک عمان و ایران نیز اظهار داشت: برگزاری چنین همایش هایی نشان دهنده رشد فزاینده روابط اقتصادی بین دو کشور است ضمن این که تلاش می نماییم تا همکاریهای اقتصادی و مالی دو کشور افزایش یابد.
وی اشاره کرد: هدف از دیدارها میان هیأت های تجاری دو کشور رشد و تعامل بخش اقتصادی دو کشور است. بدین سبب تلاش می نماییم تا روابط اقتصادی خودرا با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهیم برای اینکه توسعه روابط دو کشور موجب ایجاد منافع مشترک دو کشور می شود.
رئیس اتاق مشترک عمان و ایران اضافه کرد: بخش تبادلات تجاری بین دو کشور دارای سختی ها و چالش های زیادی بوده که بخشی مربوط به حساب های بانکی است که البته قسمتی از این مشکلات حل شده و توافق شده تا بخش دیگر از مشکلات این حوزه نیز حل شود.
وی اظهار داشت: در بخش گردشگری سلامت و زیارت شرکت های ناشناخته زیادی در عمان وجود دارد که می توان آنها را به ایران معرفی نمود تا دراین زمینه تبادل داشته باشیم. همین طور توافق شده تا پلت فرم الکترونیکی بین اتاق تجاری دو کشور ایجاد شود تا تعاملات بیشتری با شرکت های ایرانی داشته باشیم.

منبع: