معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور عنوان كرد هدفگذاری احیای ۸ هزار واحد تولیدی کشور امسال

به گزارش زیپو کالا، خوزستان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: با همتی که حدودا ۱۵ دستگاه و نهاد انجام دادند بیشتر از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد اقتصادی به چرخه اقتصادی برگشتند.

سید امیرحسین مدنی امروز (۷ اردیبهشت) در جشن کارگاه های احیاشده در دزفول اظهار نمود: ابتدای سال جاری یکی از نقاط برجسته ای که مقام معظم رهبری نسبت به دولت و شرایط کشور در پیام نوروزی خود مطرح نمودند، بحث احیای واحدهای اقتصادی بود. ایشان فرمودند که از تولید حمایت و هزاران واحد تولیدی در کشور احیا شد؛ این ناظر به اتفاقی است که در سال ۱۴۰۱، در دولت سیزدهم افتاد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: با همتی که حدودا ۱۵ دستگاه و نهاد انجام دادند بیشتر از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد اقتصادی به چرخه اقتصادی برگشتند. با این ۴هزار و ۲۰۰ واحد حدودا نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع و سرمایه های مردم احیا شد. با مبلغ اندک و حداقلی که دولت و مجموعه نهادهایی که همکاری می کردند گذاشتند، حدودا ۸۰ هزار اشتغال بوجود آمد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: ۱۶۰ واحد از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد اقتصادی، سهم استان خوزستان بود. در این ۱۶۰ واحد، حدودا ۲ هزار میلیارد تومان از سرمایه های مردم احیا شده است و برای بیشتر از ۶ هزار نفر شغل بوجود آمد.

صندوق های سرمایه گذاری خصوصی در خوزستان ایجاد شود

مدنی بیان نمود: پیشنهاد ما برای این استان با مجموعه های مختلف پیشران، اینست که حتما صندوق های سرمایه گذاری خصوصی از محل مسئولیت های اجتماعی یا غیر از آن، شکل بگیرد تا بعنوان منابع تأمین کننده مالی، از صنایع حمایت ویژه کنند. همینطور خیلی از کارآفرینان مشکل تأمین مواد اولیه دارند که اگر تامین گردد، می توانند ظرفیت تولید و اشتغال را بالا ببرند.

وی افزود: در سالی که رشد تولید مطرح گردیده است اگر بشود صندوقی متشکل از مجموعه های بالادستی پتروشیمی، فولاد و مجموعه های دیگری که در استان کار می کنند و زیرشاخه های گوناگونی دارند، را ایجاد کرد تا مجموعا عددی را بعنوان سرمایه گذاری در حوزه مواد اولیه در اختیار کارآفرینان و تولیدکنندگان قرار دهند، میتوان تولید را چند برابر کرد؛ در سالی که سال رشد تولید است هدفگذاری اینست که ۸ هزار واحد احیا شود.