مدیركل راه و شهرسازی استان خبر داد؛ تأمین زمین برای اجرای طرح های عمرانی دولتی

به گزارش زیپو کالا، اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تأمین زمین برای اجرای طرح های مختلف پروژه های عمرانی دولتی در حوزه گردشگری، اقتصادی، بهداشت و سلامت، ساخت مدرسه و مصلی در استان اردبیل اطلاع داد.
محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ۱۳ فروردین در بازدید از پروژه های عمرانی، فعالیت معاونت املاک را با رویکرد تأمین زمین برای اجرای طرح های عمرانی دولتی خاطرنشان کرد و بیان نمود: ما وظیفه تأمین زمین برای اجرای طرح های مختلف پروژه های عمرانی دولتی در حوزه گردشگری، اقتصادی، بهداشت و سلامت، ساخت مدرسه و مصلی را برعهده داریم.

وی ادامه داد: همکاران ما در حوزه املاک و حقوقی کوشش می کنند تا این زمین ها را برای مجموعه های احداثی و عمرانی تأمین کرده و به سرعت تحویل دستگاههای اجرایی مختلف کنند که بیشتر از یک هزار هکتار زمین در سالهای اخیر تأمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: برای تأمین مسکن اقشار ویژه نظیر خانواده های شهدا و ایثارگران، مددجویان بهزیستی و نهادهای حمایتی تأمین زمین به شکل ۱۰۰ درصد صورت می گیرد تا دغدغه ای از بابت تأمین زمین وجود نداشته باشد.

حیدری نظارت عالیه از ۳۵۰ پروژه با همراهی نظام مهندسی را پارسال خاطرنشان کرد و بیان نمود: کلیات این طرح ها با نقشه ها و پروانه های صادر شده کنترل و مورد پایش قرار گرفته است.

وی افزود: صدور اولیه مجوز کسب و کار برای نخستین بار توسط سامانه پروانه اشتغال «سپامک» به تعداد ۲۱۰ فقره صادر گردیده است.

حیدری اضافه کرد: از آغاز سالجاری مهندسان برای صدور اولیه پروانه کار و اشتغال باید از راه درگاه ملی مجوزها اقدام نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از برگزاری دوره آموزشی خاک – بتن برای نخستین بار در سطح کشور برای لابراتوار های بخش خصوصی اطلاع داد و خاطرنشان کرد: این دوره نظریه و عملی ۱۶ ساعته با حضور اساتید برگزار شد.

وی اظهار داشت: تعداد ۱۶۸ فقره از ساختمان ها پارسال به علت رعایت نکردن مقررات ملی ساختمان و رفع ایراد به شهرداری و نظام مهندسی معرفی شده تا با متخلفان از راه شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی برخورد شود.