توسط فناوران كشور صورت گرفت تولید بیشتر از ۸۰ درصد قطعات مصرفی خودرو در شرایط محدودیت های بین المللی

زیپو کالا: پژوهشگران یکی از شرکتهای فناور با وجود محدودیت های بین المللی که به صنعت خودرو تحمیل شد، بیش از ۸۰ درصد از قطعات مصرفی را با بهترین کیفیت داخلی تولید کرده و با کسب این توانایی مبادرت به ساخت تجهیزات خطوط تولید خود برمبنای بالاترین سطح فناوری قطعه سازان خارجی کرده اند.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، استفاده از نانوپوشش های دکوراتیو و تزیینی در تولید چراغ های خودرو، ضمن افزایش کیفیت پوشش دهی، عمر و دوام و همینطور شفافیت و ثبات طیف رنگی چراغ های خودرو را تأمین می کند.
در این خصوص یکی از شرکتهای فناور فعال در این صنعت با همکاری بلندمدت با خودروسازان داخلی، هم اکنون با ظرفیت بالغ بر ۶ میلیون چراغ اصلی و آینه های جانبی خودرو در سال، از تأمین کنندگان اصلی این قطعه برای خودروسازان کشور است.
تولید انواع رفلکتورها، لنزها و بزل های چراغ خودرو با نانوپوشش های تزیینی و پرجلوه، سبب استقبال از زیبایی توام با تنوع رنگی، دوام و ماندگاری این قطعه در خودرو ها شده است، به صورت مثال قطعه بزل (ماسک) بعد از نانولایه نشانی، نقش زیبایی آفرینی در چراغ را بر عهده دارد.
عرضه خدمات پوشش های نانوساختار تزئینی روی سطوح فلزی، سرامیکی، شیشه ای و حتی انواع قطعات خودساز در صنایع دستی از دیگر توانمندی های این مجموعه صنعتی است.
به نقل از ستاد نانو، این گروه فناور با استفاده از دانش فنی و تکیه بر نیروی انسانی متخصص خود، طی سال قبل جزو تولیدکنندگان اصلی قطعات یدکی چراغ خودرو برای خودروسازان ایرانی با تولید بیشتر از ۲۰ هزار قطعه در روز بوده و در حوزه طراحی محصول موفق به طراحی و تولید انبوه محصولات گوناگونی برای صنعت خودروسازی شده است.
این شرکت با وجود محدودیت های بین المللی که به صنعت خودرو تحمیل شد، بیشتر از ۸۰ درصد از قطعات مصرفی را با بهترین کیفیت داخلی تولید کرده و با کسب این توانایی نسبت به ساخت تجهیزات خطوط تولید خود برپایه بالاترین سطح فناوری قطعه سازان خارجی اقدام نموده است.

منبع: