رئیس سازمان صمت استان سمنان: ۲۴۳ هزار تن کالا از استان سمنان به کشورهای مختلف صادر شد

به گزارش زیپو کالا، رئیس سازمان صمت سمنان بابیان این که ۲۴۳ هزار تن کالا از استان به کشورهای مختلف صادر گردیده است، اظهار داشت: ۲۶ کشور مقصد این کالاها بودند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، یادگار احمدی شامگاه یکشنبه در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان به میزبانی سالن جلسات غدیر استانداری سمنان ضمن بیان این که طی ۱۰ ماهه گذشته ۲۴۳ هزار تن کالا از استان به کشورهای مختلف صادر گردیده است، اظهار داشت: این مهم در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش ۲۳ درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی را نشان میدهد.
وی ضمن بیان این که ۲۶ کشور دنیا مقصد کالاهای تولیدی استان سمنان هستند. اضافه کرد: ترکمنستان، عمان، روسیه، گرجستان، سوریه، افغانستان، ترکیه، آلمان، ایتالیا، عراق، هند همچون کشورهایی هستند که کالاهای استان به آنها صادر گردیده است.
رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان این که ارزش کالاهای صادراتی استان بیش از ۹۷ میلیون دلار برآورد شده است، اظهار داشت: همچون کالاهای صادر شده را می توان به هیدرو کربن، سیم و کابل، روغن تصفیه، نمک خوراکی، رزین، لوازم خانگی، محصولات لبنی، محصولات پلیمری بر پایه نفتی و پتروشیمی اشاره نمود.
احمدی با اعلان اینکه طی مدت مذکور ۲۲ هزار تن کالا به استان سمنان وارد شده است، اشاره کرد: ارزش این کالاها که بیشتر مواد اولیه و مایحتاج مورد نیاز صنایع استان را در بر دارد حدود ۷۶ میلیون دلار برآورد شده است.
وی ضمن بیان این که پشتیبانی از صادرات صنایع دستی و تشکیل کنسرسیوم سفال و سرامیک با رویکرد صادرات در استان سمنان با اهمیت ترین مباحثی است که باید بطور جد به آن پرداخته شود، اضافه کرد: به این منظور نیازمندی های موجود برای تجاری سازی و افزایش صادرات صنایع دستی و صادرات چمدانی این محصولات شناسایی و احصا شد که برای صادراتی شدن این کالاها تصمیماتی از طرف اداره کل میراث استان مطرح گردیده است.