ریزش قیمت از تسلا به فورد رسید

زیپو کالا: شرکت خودروسازی فورد به تبعیت از تسلا قیمت موستانگ مک ای را کم می کند.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، بعد از آنکه تسلا قیمت خودرو های الکتریکی خودرا تا ۲۰ درصد کم کرد، شرکت فورد موتور قیمت خودرو های کراس اوور الکتریکی موستانگ مک ای را تا ۵۹۰۰ دلار در هر خودرو کم کرد.
سهام فورد در معاملات اولیه ۱.۵ درصد کم شد و تسلا ثابت بود. این اقدام در حالی صورت می گیرد که تولیدکنندگان خودرو های الکتریکی تحت فشار کاهش قیمت تسلا هستند.
فورد قبلاً برنامه ریزی کرده بود که تولید مک ای امسال را از ۷۸ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ به ۱۳۰ هزار دستگاه برساند و در ماه نوامبر اعلام نمود که تولید موستانگ مک ای را تسریع می کند و نرخ تولید سالانه جهانی ۲۷۰ هزار دستگاه را تا آخر سال ۲۰۲۳ هدف قرار می دهد.
گرت نلسون، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی CFRA اظهار داشت: کاهش قیمت تسلا ضربه بزرگی برای مدلهای الکتریکی رقیب بود و موستانگ مک ای مستقیماً با مدل Y تسلا رقابت می کند. فورد قیمت مدلهای مختلف مک ای را تا هشت درصد می کاهد و مدلهای ارزان با کاهش قیمت ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلاری مواجه می شوند.
طبق گزارش رویترز، فورد در سال قبل ۳۹ هزار و ۴۵۸ مک ای در ایالات متحده فروخت که از ۲۷ هزار و ۱۴۰ دستگاه در سال ۲۰۲۱ بیشتر بود. فورد اعلام نمود که مشتریان فعلی موستانگ مک ای که منتظر تحویل خودرو هستند کاهش قیمت را خواهند داشت.

منبع: