یك كارآفرین: پرداخت تسهیلات به تنهایی کارآفرین را بدهکار می کند

به گزارش زیپو کالا، لرستان یک کارآفرین اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به تنهایی کارآفرین را بدهکار می کند.
فرحناز ذهابی بافنده فرش ۴۱ ساله در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: تقریبا کار فرش بافی را از سال ۸۵ به صورت جدی شروع کردم.
وی افزود: به بیشتر از ۱۰۰ نفر آموزش فرش بافی داده ام که جامعه هدف بیشتر افراد بی بضاعت، بدسرپرست، خودسرپرست و سرپرست خانوار بودند.
این کارآفرین افزود: متاسفانه هم اکنون نهاده های فرش بافی نظیر نقشه و نخ گران شده و این امر قدرت خرید تولید کننده را پایین آورده است.
ذهابی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته هیچ گونه تسهیلاتی را دریافت نکرده ام، اضافه کرد: البته پرداخت ۴۰ میلیون تسهیلات در این شرایط جوابگوی نیاز تولیدکننده نیست و فقط کارآفرین را بدهکار می کند.
وی افزود: نیاز است بازار هدف برای تولیدکننده تقویت شود و وام کم بهره به آنان پرداخت و مهلتی در نظر گرفته شود تا فرد کالای خویش را به فروش برساند.
این کارآفرین با اشاره به اینکه اوج فروش محصولات کارگاهم سال های ۸۴ و ۸۵ بوده بگونه ای که به کشور آلمان صادر می شدند اما متاسفانه با وجود تحریم ها صادرات افت و بسیار کم شده است، اظهار نمود: درصورتیکه بازار فروش تقویت شود می توانم کارگاه را توسعه و افراد بیشتری را آموزش دهم.
ذهابی اظهار داشت: هم اکنون از مجموع ۱۰۰ نفر افراد آموزش دیده با پنج نفر آنان مشغول بکاریم؛ هرچند این کار را به صورت نیمه فعال انجام می هیم و دلیل آن هم موانعی بود که در بالا ذکر شد.
وی اظهار داشت: الان به کار طراحی و دوخت لباس های فرم دستگاههای اداری روی آوردم و تمرکز را روی این مورد قراردادم هرچند بازار این محصولات مقطعی است و درصورتیکه دستگاههای اجرایی همکاری لازم را داشته باشند و بتوانند سفارش بدهند در معیشت افرادی که در این کارگاه تلاش می کند اثرگذار خواهند بود.
این کارآفرین اظهار داشت: البته در مواردی دستگاههای اجرایی برای پرسنل خود سفارش می دهند اما در پرداخت تعلل دارند و این سبب ایجاد چالش هایی برای تولید کننده می شود.
ذهابی خاطرنشان کرد: درصورتیکه مورد حمایت مالی قرار گیرم و بازار هدف فروش تقویت شود می توانم کارگاه را توسعه و برای افراد بی بضاعت، بدسرپرست، خودسرپرست و سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنم.