مفتح: مجلس با ورود خود نقاط ضعف لایحه بودجه ۱۴۰۲ را جبران کند

به گزارش زیپو کالا، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این که از دولت انتظار می رود با اتخاذ و اعمال تصمیمات صحیح اقتصادی در حل اساسی مشکلات اقتصادی کشور اقدامات عاجلانه به عمل آورد، اظهار داشت: از کمیسیون تلفیق و مجلس انتظار می رود با ورودی کارشناسانه نقاط ضعف لایحه بودجه ۱۴۰۲ را جبران کند و انتظار برحق مردم در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت شان را محقق نماید.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا محمدمهدی مفتح در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۵ بهمن ماه) بیان نمود: هر چند در این روزها به دول اروپایی هشدارهای مکرر داده شده است، بعنوان نماینده مردم این هشدارها را تکرار می کنم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی ارگانی رسمی و قانونی می باشد که در تمامی سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزه با ضد انقلاب اقدامات و فداکاری های بزرگی انجام داده است، به نحوی که بارها مورد تقدیر امام و رهبری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: یک مرتبه دیگر توجه مسؤلان اروپایی را به شکل جدی به نتایج اقداماتشان جلب می کنم و نسبت به پرهیز از اتخاد تصمیمات تنش زا اخطار می دهم.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اخیر هیات وزیران تصمیمی در خصوص تغییر جدی تعرفه گاز منازل داشته است؛ قبوض گاز مصرفی که به دست اهالی تویسرکان و نقاط مختلف کشور پس از گذشتن اوج سرمای اخیر می رسد حاکی از رشد بالا و غیر منطقی قیمت گاز مصرفی است. مردم نسبت به این تغییر قیمت بشدت معترض و گلایه مند هستند. بنابراین از دولت می خواهم هرچه سریع تر نسبت به این امر تجدید نظر کرده و این رشد یکباره و شدید قیمت گاز مصرفی را به شکل جدی تعدیل کند.
مفتح در عین حال اشاره کرد: وضعیت اقتصادی و درآمدی درصد قابل توجهی از مردم خوب نیست، متاسفانه کم نیستند افرادی که با حقوق دریافتی ماهیانه شان تأمین صحیح و درست هزینه زندگی برایشان مشکل جدی شده است و این به غیر از تعداد قابل توجه جوانان بدون درآمد و جویای کار است، بنابراین از دولت انتظار می رود با اتخاذ و اعمال تصمیمات صحیح اقتصادی در حل اساسی و زیربنایی مشکلات اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود معیشت مردم اقدامات عاجلانه به عمل آورد.
وی ادامه داد: هرچند لایحه بودجه سالیانه کل کشور که شاید مهم ترین لایحه اقتصادی دولت می باشد و الان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در دست بررسی می باشد، از این منظر کمبودها و مشکلات جدی داشته باشد، از کمیسیون تلفیق و مجلس انتظار می رود با ورودی کارشناسانه نقاط ضعف و کمبود لایحه را جبران کند و انتظار برحق مردم در خصوص اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت شان را محقق نماید.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در ادامه اظهار داشت: وزارت آموزش وپرورش نهاد انسان ساز و مرکز تربیت نسل آینده کشور است که در تمامی تصمیمات و همچون تصمیمات اقتصادی کشور باید به شکل جدی مورد توجه باشد. آغاز به اجرای نظام رتبه بندی معلمان بعد از سال ها نسیم امید در این وزارت خانه مهم بود که باید همچنان استمرار داشته و باعث احیای اعتماد در کالبد این نهاد مهم کشور شود.
مفتح تصریح کرد: کمیسیون تلفیق باید در بررسی و تنظیم بودجه آموزش وپرورش به تأمین کامل هزینه نظام رتبه بندی معلمان اقدام نکند. همینطور به سازمان نوسازی مدارس جهت بهبود شرایط فیزیکی مدارس کشور و رسیدن به دانش آموزان مناطق محروم از نظر تغذیه مجانی توجه کامل اتخاذ گردد.
نماینده مردم تویسرکان در مورد مسائل حوزه انتخابیه اش اظهار داشت: باوجود رشد قابل ملاحظه شهر تویسرکان، هنوز تا نقطه مطلوب تأمین امکانات در حوزه های مختلف در این شهر فاصله قابل توجه داریم که از مسؤلان ذی ربط انتظار مساعدت لازم جهت اتمام و بهره برداری از پروژه های تویسرکان را دارم.

منبع: