صدور پروانه ارائه خدمات پستی غیردولتی

زیپو کالا: مدیرکل صدور پروانه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از صدور ۳ پروانه ارائه خدمات پست بین الملل (خارجه و داخله) آگاهی داد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، هم اکنون ۳۱ شرکت متقاضی دریافت پروانه ارائه خدمات پستی غیر دولتی هستند و برمبنای مصوبه “اصول حاکم بر صدور پروانه ارائه خدمات پستی غیر دولتی” که در سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده است، پروانه ارائه این خدمات در دو دامنه ارائه خدمات پست بین الملل (خارجه و داخله) و خدمات پست داخلی و چهار نوع صادر می شود.
بر این اساس، نوع ارائه خدمات برمبنای نقاط حضور گستره ارائه خدمات تقسیم بندی شده است و دریافت کنندگان پروانه نوع یک در همه شهرها و روستاهای کشور، نوع دو در تمامی شهرهای با جمعیت بالاتر از ۳۰ هزار نفر، نوع سه در تمامی مراکز استانها و نوع چهار در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، رشت، کرج و اهواز می توانند خدمات پستی عرضه کنند.
در این راستا، سیدحسین سلامتی طباء – مدیرکل صدور پروانه خدمات ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره ی پروسه دریافت پروانه ارائه خدمات پستی غیر دولتی اظهار داشت: متقاضیان دریافت پروانه می توانند با مراجعه به پورتال الکترونیکی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir، منوی میزخدمت، زیر منوی ارائه مجوزهای مربوط به خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات، قسمت صدور پروانه ارائه خدمات پستی، درخواست خودرا بصورت الکترونیکی ارسال نمایند.
طبق اعلام، در این بخش از پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اطلاعات کامل درباره ی نحوه ارائه خدمت، مدارک مورد نیاز، هزینه و مدت زمان ارائه خدمت و دارندگان فعلی پروانه بطور کامل درج شده است.

منبع: