مدیر دیسپچینگ شركت ملی گاز خبر داد؛ افزایش ۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه ها

به گزارش زیپو کالا، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز از افزایش ۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه ها در تیرماه و مردادماه امسال آگاهی داد و اظهار داشت: این مقدار رشد گازرسانی به نیروگاه ها سبب شد امسال با قطعی برق روبه رو نشویم.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت نفت، محمدرضا جولایی در نشست آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای زمستان امسال که با حضور مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز و تعدادی از مدیران ستادی و مدیران عامل شرکت های گاز استانی بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: این روزها با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه ها، شاهد ثبت رکوردی تازه هستیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس، در ماه های تیر و مرداد امسال، اوج بار مصرف نیروگاه ها، مقدار گاز و سوخت معادل اختصاص یافته نیروگاه ها نسبت به پارینه افزوده شد تا برق مورد نیاز کشور به خوبی تامین شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: این مقدار رشد گازرسانی به نیروگاه ها در فصل تابستان که فصل انجام برنامه ها و پروژه های تعمیرات اساسی پالایشگاه ها، خطوط انتقال گاز و تأسیسات تقویت فشار گاز است، رخ داد تا این امکان باشد که ضمن تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه ها، برنامه های اورهال نیز صورت گیرد.

جولایی بر استفاده صحیح از سوخت گاز و دیگر سوخت های مورد مصرف نیروگاه ها و صنایع در زمان محدودیت اظهار داشت: از همه شرکت های گاز استانی می خواهیم که باتوجه به فصل تعمیرات و وجود ناترازی گاز در کشور بر رعایت سهمیه بندی سوخت ها در بخش صنعت و نیروگاهی، توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم زمستان امسال را نیز مانند سالهای قبل، به خوبی سپری نماییم.

وی با اعلان اینکه حداکثر مقدار گاز اختصاص یافته به نیروگاه ها در تابستان امسال نسبت به پارینه ۶ درصد و سوخت معادل ۳ درصد بالا رفته است، اشاره کرد: افزایش ۶ درصدی گازرسانی (فقط سوخت گاز) به نیروگاه های کشور در این بازه زمانی، در حقیقت رکوردی تازه برای مجموعه شرکت ملی گاز ایران است و این مهم سبب شد امسال با قطعی برق روبه رو نشویم.

منبع: