اجرای فاز دوم رینگ جنوبی آبرسانی به اراک در دست انداز عدم تأمین اعتبار

به گزارش زیپو کالا، مرکزی عاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان مرکزی اظهار داشت: عدم تأمین اعتبارات مورد نیاز و عدم تخصیص بموقع، عدم امکان پرداخت مطالبات پیمانکار را به دنبال داشته که روند پروژه را قدری کند کرده است به صورتی که میزان پیشرفت فیزیکی فاز دوم تابحال به حدود ۲۰ درصد رسیده است.
حسین اسدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: پروژه آبرسانی به شهر اراک از سد کمال صالح از سال ۱۳۸۱ شروع شده است و پیشبینی می شود که سال آینده خاتمه یابد، پروژه شامل سه فاز می شود که فاز نخست بهره برداری شده و فاز دوم درحال اجراست و برای اتمام کار هم رقمی بالغ بر هزار میلیاردریال اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: فاز اول رینگ جنوبی آبرسانی از سد کمال صالح به شهر اراک، به طول حدود ۳ کیلومتر در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد که قابلیت آبرسانی از خط انتقال سد کمال صالح تا محل مخزن ذخیره آب مستقر در ارتفاعات ولیعصر را داراست.
اسدی ضمن اشاره به این که همزمان با بهره برداری از فاز نخست، عملیات اجرایی فاز دوم آغاز شد، اظهار داشت: این عملیات شامل خط انتقال به طول ۶۱۰۰ متر از نوع چدن داکتیل به قطر ۵۰۰ میلی متر و حوضچه های شیرآلات و اتصالات مورد نیاز مسیر خط انتقال است و هم اکنون تمامی لوله های خط مذکور تهیه و در انبار کارفرما تخلیه شده است.
وی بیان نمود: پیمانکار پروژه از راه برگزاری مناقصه عمومی انتخاب و قرارداد مذکور منعقد شده و تابحال به میزان حدود یک کیلومتر حفاری و لوله گذاری صورت گرفته است.
اسدی یکی از مهم ترین موانع و مشکلات بر سر راه پروژه را عدم تأمین اعتبارات مورد نیاز پیشبینی شده و تخصیص بموقع اعتبارات مناسب دانست و افزد: برخی مشکلات موجود در این پروژه، شامل واقع شدن مسیر خط انتقال در مجاورت کمربندی جنوبی بوده که به دلیل تردد قابل توجه وسائط نقلیه سبک و سنگین، احتیاج به رعایت موارد ایمنی دارد، همینطور حفاری در سنگ و ترانشه برداری سبب کندی کار شده است.
م

منبع: