مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید اعلام كرد دو برابر شدن تعداد صندوق های خرد محلی تا آخر سال

زیپو کالا: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از دو برابر شدن تعداد صندوق های خرد محلی و افزایش آن به ۱۰ هزار صندوق تا اختتام امسال آگاهی داد.

نعمت الله رضایی ـ در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: تعداد صندوق های خرد محلی تا حالا ۵۲۰۰ صندوق بوده است و با هدفگذاری انجام شده و مشارکت کلیه دستگاههایی که دراین زمینه همکاری می کنند، مثل بنیاد برکت، بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی، بهزیستی و سایر دستگاهها، تعداد صندوق ها را امسال به ۱۰ هزار صندوق افزایش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: یکی از خاصیت های طرح های خرد و کوچک، ناپایداری آنها است. این طرح ها زمانی پایدار می شوند که فرایندهای پیشین و پسین آنها را ببینیم و از سویی منابع محدودی هم کنارشان وجود داشته باشد که اگر در جایی گرفتار مشکل شدند، بدون مراجعه به بانک از این منابع بهره گیرند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد: کارکرد صندوق های خرد محلی این است که در روستاها و مناطقی که فعالیت اقتصادی صورت می گیرد برای آنکه زنجیره تولید گرفتار مشکل نشود و زمانی که فعالیتی غیربانک پذیر در حال انجام می باشد، بتوانند سریعا از این منابع بهره گیرند.

رضایی سقف حمایت مالی صندوق ها را ۲۵۰ میلیون تومان ذکر کرد و اظهار داشت: صندوق های خرد محلی عمدتاً در مناطق محروم و روستایی مستقر هستند که بین ۱۵۰ میلیون تومان تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به آنها پرداخت می نماییم و حدود ۱۵ نفر از کسانی که در زنجیره ارزش فعالیت می نمایند نیز عضو این صندوق ها هستند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، طرح ایجاد صندوق های خرد محلی همچون سیاستهای دولت در امتداد کاهش بیکاری، توزیع عادلانه ثروت، ایجاد درآمد و رشد و توسعه اقتصاد جوامع روستایی و محروم است که زمینه بهبود وضع معیشت خانوارها، ایجاد فرصتهای شغلی و مهارت افزایی برای روستاییان را به وجود می آورد.

منبع: