افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه

به گزارش زیپو کالا، نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت، سفیر ایران در روسیه، نمایندگان مجلس و مدیران اتاق تعاون در روسیه راه اندازی شد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از سازمان توسعه تجارت، در مراسم شروع به فعالیت رسمی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در محل مرکز نمایشگاهی (CROCUS EXPO) شهر مسکو، «علیرضا پیمان پاک» معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت به همراه سفیر جمهوری اسلامی در روسیه، عضو هیات رئیسه مجلس، رئیس فراکسیون تعاون مجلس، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس و برخی از اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون ایران، مسؤلان اقتصادی روسیه، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی حضور داشتند.
نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه توسط اتاق تعاون ایران و با مجوز سازمان توسعه تجارت در شهر مسکو، در گروههای کالایی، عمران و ساختمان، مواد غذایی و کشاورزی، انرژی، دانش بنیان و فناوری نوین، حمل و نقل، بانک و بیمه، لوازم خانگی و دکوراسیون، قطعات خودرو و ماشین آلات، صنایع، معادن و فلزات و صنایع وابسته طی روزهای ۱۶ لغایت ۱۹ شهریورماه برگزار می گردد.
این نمایشگاه در فضایی حدود ۲۰۰۰ متر مربع و با حضور بیشتر از ۵۰ شرکت و تولیدکننده تخصصی تا ۱۹ شهریور برگزار می گردد.
گفتنی است؛ مرکز نمایشگاهی (CROCUS EXPO)، محل برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه، یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز نمایشگاهی جهان مطابق با استانداردهای بین المللی صنعت اکسپو و مجهز به تجهیزات مدرن جزو ۱۵ مرکز برتر نمایشگاهی در جهان و ۱۰ مرکز نمایشگاهی در اروپا و بهترین مرکز نمایشگاهی در شرق اروپا است.
با توجه به توسعه و افزایش تولید در کشور و دریافت استانداردهای جهانی در خیلی از محصولات تولیدی ایران، رقابت پذیری و تنوع محصولات ایرانی نسبت به کشورهای مطرح در بازار هدف بسیار بالاست و می تواند به لحاظ کیفیت و تنوع رقابت تنگاتنگی داشته باشد.
محصولات ایرانی بخصوص در حوزه ساختمانی کشاورزی و صنایع غذایی صنایع پائین دستی پتروشیمی و فرش دستباف قابلیت رقابت در بازار هدف را دارند

منبع: