مجلس و راهكارهایش برای رفع مشكلات صنعت خودرو؛ وقتی خودروی داخلی نماینده مجلس به روغن ریزی افتاد

به گزارش زیپو کالا، خراسان شمالی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از کیفیت خودرو های داخلی انتقاد نمود و اظهار داشت: خودروی خودم به عنوان یک خودروی داخلی کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر کار کرده اما حالا به روغن ریزی افتاده است.
علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، با اشاره به این که کیفیت خودرو های داخلی قابل قبول نیست و صنعت خودرو در داخل کشور نتوانسته رضایتمندی برای مردم بوجود آورد، اظهار داشت: افزایش کیفیت برای صنعت خودروسازی هزینه دارد و از سویی ما در صنعت خودرو شاهد نظارت مصرف کننده نیستیم که همین موضوع باعث شده تا صنعت خودروسازی به فکر افزایش کیفیت محصولات خود نباشد.
وی با تاکید براینکه در صنعت خودروسازی انگیزه وجود ندارد، اضافه کرد: راه حل اول برای کاهش مشکلات صنعت خودرو، آزادسازی واردات خودرو بود که مجوز این مسئله گرفتن شده است.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه حل دوم که بیرون آمدن دولت از صنعت خودروسازی است، افزود: دولت باید از شرکت های خودروسازی بیرون رود و همه امور آن در دست بخش خصوصی باشد.
وی ادامه داد: راه حل سوم نیز تقویت بخش خصوصی برای فعالیت در صنعت خودرو است که باید مورد توجه قرار گیرد.
جدی با اعلان اینکه ایجاد زیرساخت ها برای واگذاری به بخش خصوصی در حال انجام می باشد، اشاره کرد: در سال ۹۹، دومین رتبه قاچاق کشور در بحث قاچاق قطعات خودرو بود که این مسائل در کاهش کیفیت محصولات خودروسازان بسیار مؤثر است.
وی با تاکید براینکه بزرگترین مافیا در بخش تامین قطعات خودرو است، بیان کرد: صورت مالی خودرو سازان نشان از هزینه ۲۰۰۰ دلاری برای قطعات هر خودروی داخلی دارد که ما این مساله را قبول نداریم و اگر این مساله در راه درستی صورت گیرد، هزینه مذکور به ۵۰۰-۶۰۰ دلار کاهش پیدا می ‎کند.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه رقابت در صنعت خودروسازی به درستی در کشور شکل نگرفته است، اضافه کرد: هزینه های نیروی انسانی و هزینه های مالی خودروسازان بسیار بالا است که باید کاهش پیدا کند.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در مقطعی از زمان به بهانه ارتباط گیری با شرکت های خارجی مانند رِنو، پژو و… ما را به شرکت های خارجی وابسته کردند، افزود: قسمتی از قطعات خودرو از این محل تامین می شد که بعد از فاصله گرفتن از این شرکتها خودروسازان ما به قطعات چینی روی آوردند و الان شاهد چنین وضعیتی هستیم.

منبع: