سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان: ۱۴۰۰ فرصت شغلی در مهدی شهر ایجاد می شود

به گزارش زیپو کالا، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، از اجرای مصوبه مهدی شهر، قطب دامپروری کشور اطلاع داد و اظهار داشت: با این طرح یک هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد می شود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، محمد رضا صادقی شامگاه دوشنبه در جلسه اجرای مصوبه مهدی شهر، قطب دامپروری به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه این مورد یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان است، بیان نمود: بزرگترین مجتمع دامپروری مبحث این طرح است که عملیات مطالعات آن شروع شده است.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی وظیفه مطالعه این طرح را بر عهده دارد، اضافه کرد: ۲۸۰ هکتار زمین در پنج نقطه این شهرستان برای اجرای طرحی در نظر گرفته که در صورت اجرا می تواند یک هزار و ۴۰۰ شغل هم ایجاد نماید.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به اینکه اجرای مصوبه فوق با جدیت دنبال می شود، ابراز کرد: در این طرح مجتمع های دامداری ایجاد می شود.
صادقی با اشاره به اینکه رفع موانع این طرح در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: با عنایت به این که در هر مجتمع دامپروری بالغ بر ۱۲۰ هزار دام پیشبینی شده است، نیازمند ۱۶ لیتر آب بر ثانیه در هر مجتمع می باشیم.
وی با اشاره به اینکه تأمین زیر ساخت ها در ایجاد این مجتمع ها گام اولی است که درحال پیگیری و انجام است، اضافه کرد: دام سنگسری در ایران شناخته شده است همینطور باید گفت ما این صنعت را با کمک دستگاههای ذی ربط در شهرستان مهدی شهر به قطب تبدیل دامپروری مبدل خواهیم کرد.

منبع: