استاندار مركزی: نجات کشور در زمینه انرژی، در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر است

به گزارش زیپو کالا، مرکزی استاندار مرکزی نیز اظهار داشت: نجات کشور در زمینه انرژی، در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر به ویژه نیروگاه های خورشیدی است.
فرزاد مخلص الائمه، روز گذشته، دهم شهریورماه در حاشیه سفر به شهرستان دلیجان که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت در جمع خبرنگاران اضافه کرد: امروز ۴۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان به بهره برداری می رسد و یک پروژه نیز کلنگ زنی می شود. حدود ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه ها شده که ۴۷۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم به همراه دارد که عمدتاً در طرح های اقتصادیست.
وی اظهار داشت: شهرستان دلیجان به عنوان یکی از قطب های صنعتی استان بواسطه نخبگان و شرکت های بزرگی که در کشور در چند رشته حرف اول را در کشور می زنند، ظرفیت های منحصر به فردی دارد.
مخلص الائمه با اشاره به بازدید از صنایع استان اضافه کرد: از برخی صنایع بازدید و با برخی صنعتگران شهرستان گفتگو شد. طرح های توسعه ای در این صنایع وجود دارد که برخی موانع بروکراتیک در راه سرمایه گذاری آنها باید رفع گردد و در ایام آینده باید مجوزهایی برای سرمایه گذاران این شهرستان صادر شود، البته برخی موانع نیز رفع شد.
وی اظهار داشت: نیروگاه ۱۲ مگاواتی DG در دلیجان نیز راه اندازی شد. توسعه این نیروگاه ها به عنوان نیروگاه های تولید برق پراکنده و نیروگاه های برق تجدید پذیر در کشور از سیاست های حوزه انرژی است و از مدیران ارشد صنایع استان برای سرمایه گذاری در این عرصه ها دعوت می شود.
مخلص الائمه اظهار داشت: به ویژه در زمینه نیروگاه های تجدید پذیر ساختارهای مناسبی در استان به وجود آمده و تجهیزات مورد نیاز آن تماما در استان تولید می شود. این کار هم به لحاظ تجاری باارزش است و هم این که صنایع با این اقدام می توانند خودرا به یک منبع برق تمام نشدنی و امن و پایدار وصل کنند که برای آینده میان مدت آنها یک ضرورت است.
وی با اعلان اینکه نجات کشور در زمینه انرژی در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر به ویژه نیروگاه های خورشیدی است، اضافه کرد: هدف گذاری کشور درباب تولید ۱۰ هزار مگاوات برق است که ۴ هزار مگاوات از این مقدار در زمینه برق خورشیدی هدفگذاری شده و استان مرکزی آمادگی برای تامین ۷۰۰ مگاوات از این ۴ هزار مگاوات را اعلام نموده و ظرفیت افزایش تا ۱۰۰۰ مگاوات را داریم تا شرکتها را برای تامین برق شان خودکفا نماییم. شرکتها در این حالت برق را ساخته و به شبکه تحویل می دهند و دولت تضمین می نماید در مواقع خاص برقشان را بصورت تضمینی به آنها تحویل دهد.
وی اشاره کرد: با تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هدفگذاری شده، مشکل برق کشور در کوتاه مدت قابل حل است.

منبع: