وزیر اقتصاد و امور دارایی خبرداد؛ انتقال حساب های مالیاتی شرکت های بزرگ آذربایجان شرقی به استان

به گزارش زیپو کالا، وزیر اقتصاد و امور دارایی از پیگیری انتقال حساب های مالیاتی شرکتهای بزرگ آذربایجان شرقی به این استان اطلاع داد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، سید احسان خاندوزی پیش از ظهر روز پنج شنبه در نشست مدیران اقتصادی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: انتقال حساب های مالیاتی شرکتهای بزرگ همچون مس سونگون و کارخانه های فولاد به استان پیگیری می شود.
خاندوزی سپس افزود: مشکل حساب های مالیاتی در بیشتر استان ها حل شده و آذربایجان شرقی از معدود استان هایی بوده که با این مشکل مواجه می باشد.
وی با تکیه بر این که مذاکرات با وزارت صمت برای تفکیک حساب این شرکت ها در حال انجام می باشد، اظهار داشت: تلاش می نماییم بزودی حساب های شرکتهای بزرگ فولادی و معدنی آذربایجان شرقی به این استان منتقل شود. تفکیک این حساب ها باید در سطح ملی صورت گیرد و حق و حقوق منطقه ای به استان بازگردد.
خاندوزی همینطور با تکیه بر این که نگاه بخشی برخی دستگاه ها سرمایه گذاران را گرفتار مشکل کرده اضافه کرد: این نوع نگرش، فعالان اقتصادی را در پیچ و خم ادارات درگیر کرده است.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه باید راه برای سرمایه گذاران هموار شود، اظهار داشت: پشتیبانی از سرمایه گذاران وظیفه اصلی مدیران است.
وی با انتقاد از اقدام بانکهای خصوصی و اختصاص پنج درصد از منابع مالی خود برای عرضه تسهیلات در استان که جایز و شایسته نیست اظهار نمود: در این حوزه باید با رئیس بانک مرکزی مذاکره شود تا طی بخشنامه ای این رویه را اصلاح نماید و یا در مجوز آنها بازبینی شود.
وی به ظرفیت های آذربایجان شرقی در تولید و صادرات اشاره نمود و اظهار داشت: انتظار از این استان، تبدیل شدن به الگویی مناسب و مثال زدنی در تشویق سرمایه گذاری و ایجاد مسیر کوتاه در تولید است تا سایر استان ها هم از تجربیات آن در این حوزه بهره مند شوند.
خاندوزی در مورد استرداد ارزش افزوده صادرات هم اظهار داشت: مقر شده یک مهلت یک ماهه برای استرداد ارزش افزوده معین و این زمانبندی رعایت شود تا سرمایه گردش تولید کنندگان هم تأمین شود.
وی سپس با اشاره به اینکه اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی ۸۸۰ طرح از محل تبصره ۱۸ انجام شده است، اظهار داشت: این مبلغ یک چهارم اعتبار در نظرگرفته شده برای این طرح هاست و متولیان تأمین منابع این طرح ها باید با تلاش بیشتر، زمینه را جهت استفاده از این تسهیلات فراهم نمایند.

منبع: