معاون برنامه ریزی سازمان فنی و حرفه ای: بیکاری ابر چالش کشور است

به گزارش زیپو کالا معاون پژوهشی و برنامه ریزی سازمان فنی و حرفه ای کشور با اعلان اینکه بیکاری ابر چالش امروز کشور است، اظهار داشت: الزامات بازار کار باید در آموزش های فنی و حرفه ای لحاظ شود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر، علی حسین شهریور ظهر سه شنبه در ششمین جلسه شورای مهارت استان سمنان به میزبانی استانداری با اعلان اینکه تدوین سیاست های سازمان فنی و حرفه ای با هدف ترویج مهارت آموزی در کشور همچون رویکرد های ما است، بیان کرد: امروز هماهنگی و هم افزایی های لازم برای عملیاتی نمودن برنامه ها در این عرصه بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرارخواهد گرفت.
وی با اعلان اینکه بیکاری ابر چالش کشور است، اضافه کرد: رویکرد و سیاست ما در زمینه مهارت آموزی باید تغییر و الزامات بازار کار را باتوجه به نیاز آن تامین نماییم، اضافه کرد: آموزش های مهارتی برمبنای سند حرفه و شایستگی تدوین شده تا جذابیت بیشتری برای جوانان داشته باشد.
انجام آموزش های فنی و حرفه ای
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش صلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اعلان اینکه ۶۴۱ مرکز در ۶۴۱ شهرستان در چهار هزار و ۸۰۰ کارگاه، آموزش های لازم را ارائه می کنند، اشاره کرد: سنجش صلاحیت حرفه ای بیش از یک میلیون نفر در آزمون سنجش مهارت در کشور برای ورود به بازار کار از دیگر وظایف سازمان فنی و حرفه ای است.
شهریور با اعلان اینکه در مجموع بیش از ۵۰ هزار کارگاه در کشور، آموزش های مهارتی را برای ۱۶ گروه هدف ارائه می کنند، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان سمنان خیلی پایین تر از میانگین کشوری بوده که امری باارزش است.
وی با اعلان اینکه امروز مهارت آموزی در اولویت جامعه دانشگاهی، دانش آموزی و خانواده ها قرار گرفته است، بیان کرد: ۴۵ درصد میانگین شرکت کنندگان در دوره های مهارتی کارگاه های ما را دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می سازند.

منبع: