سخنگوی دولت در قم: تصمیم دولت در زمینه انبوه سازی مسکن جدی است

به گزارش زیپو کالا قم سخنگوی دولت اظهار داشت: برچیده شدن موانع اقتصاد در کنار تولید انبوه مسکن دو اولویت اصلی است و دولت سیزدهم تمام قد برای حذف موانع رونق اقتصادی موجود خواهد ایستاد تا مردم بعنوان میدان دار اصلی به جایگاه اصلی خود برگردند.
علی بهادری جهرمی روز سه شنبه ۲۸ تیرماه در افتتاحیه «رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی» در دانشگاه قم ضمن اشاره به حذف امضاهای طلایی به عنوان یکی از ابزارهای غیراصولی برخی مدیران دولتی، اظهار داشت: این امر با هدف ایجاد عدالت و برابری در ایجاد فرصت های شغلی و تسهیل در صدور مجوز کسب و کار از اقدامات اساسی دولت سیزدهم در راه مردمی سازی اقتصاد بوده است.
وی اظهار نمود: نظام علمی کشور از سطح مدارس باید حامی، پشتیبان و زمینه ساز شکوفایی و فرهنگ سازی عمومی در حوزه اقتصادمولد و کارآفرینی باشد و دانش آموزان در همان دوران تحصیلی با مفاهیم اقتصادی به صورت مطلوبی آشنا گردند.
سخنگوی دولت افزود: دولت در راه اشتغال آفرینی مولد از پیشنهادات کارآفرینان و فعالان اقتصادی استقبال می کند و از آنها حمایت و پشتیبانی بعمل خواهد آورد.
بهادر جهرمی بیان نمود: دولت در راه حذف رویه ها و موانع موجود در راه تحقق عدالت عمومی عزم واقعی دارد و از فعالان عرصه اقتصاد و تولید هم در چارچوب برنامه های مختلف اجرایی حمایت می کند.
وی ضمن اشاره به قرار داشتن کشور در جنگ اقتصادی همه جانبه دشمنان، خاطرنشان کرد: با وجود تاکیدات چندین ساله مقام معظم بر محورهای اقتصادی در چارچوب شعارهای سال، هنوز راه های نرفته بسیاری وجود دارد و طی سالهای گذشته کم توجهی های زیادی به این حوزه شده است.
وی اضافه کرد: دشمن همه ابزارآلات رسانه های و جنگ روانی خویش را در راه ایجاد موانع در شکوفایی اقتصادی کشور بکار بسته است؛ نوسانات نرخ ارز یکی از نمونه های جنگ روانی است.
بهادری جهرمی با تکیه بر نقش حضور مردم در موفقیت های کلان ملی، اظهار داشت: جنگ تحمیلی یک نمونه زنده از حضور مردم در خطوط مقدم در ابعاد مختلف است؛ در حوزه اقتصاد هم باید مردم در خط مقدم قرار بگیرند و دستگاههای اجرایی صرفاً نقش هدایت گری و تنظیم گری را داشته باشند.
وی با تکیه بر تصمیم دولت بر نقش آفرینی مردم در حوزه اقتصاد و اشتغال، اظهار داشت: اگر دستگاههای اجرایی مانعی در راه اشتغال گروههای مردمی ایجاد نکند، ۵۰ درصد مشکلات این حوزه برطرف می شود.
سخنگوی دولت اظهار داشت: فرهنگ جامعه باید به سمتی هدایت شود که کارآفرینان و اشتغال آفرینان در جامعه تبدیل به الگوهای محبوب شوند و نسل جوان آنها را انسان های بزرگ ومفیدی ارزیابی کنند.
بهادری جهرمی ضمن اشاره به لزوم نهادینه شدن آموزش عالی کشور مبتنی بر زیست بوم اشتغال تصریح کرد: رشته های تحصیلی دانشگاه های کشور باید منطبق با زیست بوم و نیازهای جغرافیایی همان مناطق باشد و از تدوین بعضی از رشته های غیرمفید خودداری شود.
وی خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مولد هم باید محتوا و مفاد آموزشی در سطح آموزش و پرورش و آموزش عالی مورد بازبینی قرار بگیرد و هم کارآفرینان بعنوان الگوی موفق جامعه شناخته شوند.
«رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی» با حضور ۴۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و طلاب امروز در دانشگاه قم راه اندازی شد.

منبع: