جذب سریعتر جوانان به بازار کار با مهارت آموزی

یک فعال حوزه کار معتقد می باشد مهارت آموزی در کنار دروس نظریه موجب می شود دانشجویان با محیط کسب وکار آشنا شده و سریعتر جذب بازار کار شوند.

هادی ابوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: امروز در بحث راه اندازی کسب وکار باید کسانی را که دارای مهارت و هنری هستند ولی سرمایه مورد نیاز را در اختیار ندارند، حمایت نماییم تا بتوانند وارد بازار کار شوند.
وی ادامه داد: وقتی افراد قادرند با سرمایه اندک کارآفرینی و اشتغالزایی کنند باید کمک نماییم تا موانع پیش روی آنها برداشته شود.
این فعال حوزه کار، گذراندن آموزشهای مهارتی را در درک بهتر افراد از محیط کار موثر خواند و اظهار داشت: کسانی که می خواهند وارد بازار کار شوند، باید در کنار دروس نظریه دوره های مهارت آموزی را هم ببینند. این کار در آینده شغلی افراد موثر است.
ابوی درعین حال بر لزوم انطباق رشته های دانشگاهی با نیاز بازار کار اصرار کرد و اظهار داشت: در شرایطی که بازار کار تحت تاثیر عوامل مختلفی از قبیل بیکاری و کرونا درحال تغییر است، بهتر است دانشجویان و تحصیلکردگان آموزشهای مهارتی را فرا گیرند و این کار از سنین پایین تر و پایه های دبستان و دبیرستان شکل گیرد.

این فعال حوزه کار در آخر با تاکید بر گسترش کارهای نوآورانه و دانش بنیان در کشور اشاره کرد: جوانان خلاق که دارای ایده های کارآفرینی و دانش بنیان هستند باید مورد حمایت قرار گیرند و تسهیل صدور مجوز کسب وکار یا پرداخت وام های خوداشتغالی و تسهیلات ارزان همچون کارهایی است که می توان برای پشتیبانی از آنها انجام داد.